۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۵۹۸۰۶
استاد حوزه و دانشگاه:

تن دادن به استعمار با روح قرآن ناسازگار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین بی‌آزار شیرازی گفت: اگر شاهد وابستگی برخی از سران کشورهای اسلامی به غرب هستیم، نشان می دهد که افراد تن به استعمار نوینی داده اند که با روح قرآن ناسازگار است.
 قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بی آزار شیرازی، رییس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی، امروز در جمع فعالان قرآنی شهرستان میانه با بیان این‌که توجه به مفاهیم و آموزه های قرآنی بایستی در زندگی روزمره جاری باشد، اظهار داشت: صرف توجه به روخوانی و قرائت قرآن نمی تواند راهگشای امور باشد.

 

وی با تأکید بر این‌که ظاهر و الفاظ قرآن به تنهایی کارساز نیست، خاطرنشان کرد: رویکرد به محتوا و معانی قرآن از مهمترین سفارش‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، چراکه دوری و انحراف از مفاهیم و آموزهای قرآن زمینه بروز بسیاری از معضلات اجتماعی، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و عقیدتی را فراهم خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین بی‌آزار با اشاره به این‌که برخی از سران کشورهای عربی منطقه هیچ اطلاعی از مفاهیم قرآنی ندارند، گفت: اگر شاهد وابستگی برخی از سران کشورهای اسلامی به غرب هستیم، نشان می دهد که افراد تن به استعمار نوینی داده اند که با روح قرآن ناسازگار است.

 

وی مستعمره بودن برخی از کشورهای اسلامی در جهان را به خاطر عدم اطلاع و آگاهی از قرآن و آموزه های آن عنوان کرد و تصریح کرد: فرقه گرایی و غرب زدگی از اثرات عدم آگاهی به آموزه های قرآنی است، در حقیقت فلسفه وجودی برخی از فرقه های ضاله نشأت گرفته از تفسیر به رأی از آیات قرآنی است.

 

رییس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی با ابراز تأسف از کمرنگ شدن مباحث اعتقادی مربوط به معاد در جامعه و شبهه‌افکنی مغرضان اسلام و تشیع در این زمینه گفت: 1400 آیه در قرآن به مسأله معاد و قیامت اختصاص یافته و در جای جای آن به شبهات نیز به صراحت پاسخ داده شده که نیاز به تعقل و تدبر دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین بی آزار شیرازی با اشاره به شبهات ایجاد شده برای خلقت دوباره انسان پس از مرگ افزود: تمام اعمال انسان در پیشگاه الهی ثبت و ضبط می شود و بنا به نص صریح قرآن کریم، تمامی اعضای انسان در رستاخیز زنده شده و زبان به اعمال انسان می گشایند.

 

همچنین محسن عبداللهی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه در با بیان این‌که این همایش با هدف ترویج و گسترش فرهنگ و معارف قرآنی برگزار می شود، اظهار داشت: قرآن کلام خداست و مخاطب آن نیز جهان بشریت در همه قرون و اعصار بوده است.

 

وی بر ضرورت ارائه کارهای پژوهشی با محوریت قرآن کریم و تبیین ابعاد مختلف این کتاب انسان‌ساز تأکید کرد و افزود: این کتاب عظیم الهی بهترین مرجع هدایت انسانها است و بهره گیری از آموزه‌های آن می‌تواند راه‌گشای سعادت دنیوی و اخروی باشد.

 

گفتنی است، این همایش قرآنی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه با همکاری و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه علمیه شهید آیت‌الله حامدی و انجمن ادبی شهرستان میانه برگزار شد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات