۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۵۹۵۵۱
در اهواز برگزار شد؛

دومین همایش تجلیل از فرزندان و همسران ممتاز روحانیان استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش تجیل از فرزندان و همسران ممتاز روحانیان استان خوزستان از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.
همايش تجليل از فرزندان و همسران روحانيان خوزستان همايش تجليل از فرزندان و همسران روحانيان خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دومین همایش تجلیل از فرزندان و همسران ممتاز روحانیان استان خوزستان، پیش از ظهر امروز با حضور روحانیان و خانواده های آنان در سالن آمفی تئاتر شرکت مخابرات خوزستان برگزار شد.

براساس این گزارش، این همایش به منظور پاسداشت موفقیت تحصیلی فرزندان روحانیان و تقدیر از زحمات همسران آنان از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

در بخش نخست این مراسم حجت‌الاسلام عبدالله مالکی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان با بیان این که هدف برگزاری این همایش تقدیر و تشکر از فرزندان و همسران روحانیان خوزستانی است، اظهار داشت: در این همایش موفقیت تحصیلی فرزندان و همیاری همسران با روحانیان ملاک قرار داده شده است که خوشبختانه در حوزه های علمیه استان این موفقیت و همیاری فراوان است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان با بیان این که بین خانواده های روحانی باید انس و الفت به وجود بیاید، خاطرنشان کرد: آشنایی خانواده های روحانیان با یکدیگر بسیار خوب و مفید است.

در بخش دیگر این مراسم حجت الاسلام روح الله شریفی، مشاور امور خانواده و تربیتی، با اشاره به زندگانی حضرت امام خمینی(ره) و همسرشان، بر الگوگیری روحانیان از زندگی حضرت امام خمینی(ره) در زمینه زناشویی و فرزند داری تأکید کرد و گفت: رفتارهای امام خمینی(ره) با همسر و فرزندانشان طبق آموزه های قرآنی و اسلامی بود.

مشاور امور تربیتی و خانواده به تشریح مشکلات مسأله زناشویی پرداخت و گفت: عدم رفتار صحیح با همسر و فرزندان، عدم بکارگیری الفاظ صحیح در صدا زدن، مشغولیت فراوان در مسایل کاری، عدم رسیدگی به مشکلات خانواده و عدم گذاشتن وقت در اختیار خانواده سبب ایجاد مشکلات و بحران در زندگی می شوند.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به زندگانی حضرت امام خمینی(ره) و همسرشان، تصریح کرد: الفاظ حضرت امام(ره) در صدا زدن همسر خود و رفتارهای زیبایی که با وی و فرزندانشان دارند، در حقیقت یک آینه تمام نمای زندگی به سبک اسلامی و قرآنی است.

مشاور امور خانواده و تربیتی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) زمانی که در بستر بیماری بودند باز هم آن رفتار همیشگی و اسلامی خود را با خانواده خود داشتند و هرگز این اتفاق رخ نداده که ایشان با همسر و فرزندانشان کج خلقی و بد رفتاری کنند.

گفتنی است، در این مراسم به رسم یادبود به فرزندان و همسران روحانیان هدایای نقدی اهداء شد./9461/پ202/پ

ارسال نظرات