۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۵۹۴۰۶
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

بخشی از مشکلات فرهنگی ناشی از حاکم نبودن روح اخلاق اسلامی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم تصریح کرد: اگر روح معنویت، دیانت و اخلاق اسلامی در کارها لحاظ شود می‌توان اقدامات فراتر از وظیفه خود را انجام داد و به بهبود مشکلات جامعه نیز کمک کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ظهر امروز در دیدار رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی شهر، مسؤولان را به خدمت صادقانه و خالصانه توصیه کرد و گفت: مردم اگر ببینند مسؤولان و خدمت‌گذران برای رفاه آنها تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنند.
وی ادامه داد: مسؤولانی که به دنبال ایجاد محیطی شاد، فرهنگی و دینی برای مردم هستند مورد تأیید و عنایت الهی قرار می‌گیرند.
امام جمعه قم با بیان این‌که مسؤولان و خدمت‌گذاران مردم اقدامات مناسبی برای رفاه حال شهروندان انجام داده‌اند، ابراز کرد: اگر بخواهیم به عمق کارهای صورت گرفته در این چند ساله پی ببریم باید این دوران را با رژیم گذشته مقایسه کرد تا پیشرفت‌ها ملموس‌تر باشد.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) افزود: البته کارهای انجام نشده فراوانی پیش رو داریم که با همت بلند، تلاش و توکل به خدا باید انجام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی مداومت در امور فرهنگی را یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت خواند و گفت: برخی در آغاز راه خوب عمل می‌کنند اما در ادامه با مشکلات به وجود آمده، سخنان نسنجیده دیگران و کلمات و قلم‌های افراد بی مسؤولیت ارداه آنها سست می‌شود.
وی در ادامه با سنگین ارزیابی کردن کار شوراهای اسلامی شهر و مراکز فرهنگی، ابراز داشت: نگاه مسؤولان این عرصه باید الهی باشد و با نیت‌ خالص اقدامات ارزشمند را انجام دهند.
امام جمعه قم با تأکید بر این‌که کار مسؤولان و خدمت‌گذاران شهرداری تنها ساخت و ساز نیست، اظهار داشت: اولیت دادن به اقدامات فرهنگی مهم ترین وظیفه شهردای و شوراهای شهر است.
وی با بیان این‌که بخشی از مشکلات فرهنگی و فشارها به خاطر حاکم نبودن روح دیانت و اخلاق اسلامی در جامعه است، گفت: اگر روح معنویت، دیانت و اخلاق اسلامی در کارها لحاظ شود می‌توان اقدامات فراتر از وظیفه خود را انجام داد و به بهبود مشکلات جامعه نیز کمک کرد.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) مدینه فاضله را ایده‌ای الهی و خواستی دینی خواند و ابراز کرد: مدینه فاضله مطابق با فطرت انسان است و همه باید برای تحقق چنین شهری تلاش کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که بلند شدن ندای الله اکبر و مناره مساجد نمی تواند شهری را اسلامی کند، ادامه داد: متأسفانه برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی تنها نامی از اسلام را یدک می‌کشند و ساخت‌ و سازهای آنها با فرهنگ اسلامی مطابقت ندارد.
امام جمعه قم ادامه داد: شهرهایی که روح ایمان و تقوا بر آن حاکم باشد، اسلامی هستند و در چنین حالتی است که برکات از آسمان و زمین برای مردم آن شهر نازل می‌شود.
وی با اشاره به آیات و روایات اهل تقوا و اصلاح را دور از عذاب الهی خواند و اظهار داشت: اگر مردم از تقوا و فضای الهی و فرهنگی فاصله بگیرند خدا نیز بر آنها سخت خواهد گرفت.  
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی شهرداری و شوراهای شهر را از نهادهای مهم و تأثیرگذار نظام اسلامی برشمرد و گفت: مسؤولان و خدمت‌گذاران این نهاد باید این ضرورت را درک کرده و بدانند نتیجه خدمات آنها کم شدن فساد و ظلم و گسترش فرهنگ امنیت در جامعه است./927/پ202/ج
ارسال نظرات