۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۵۸۶۷۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تعزیه هنر ماندگار در انعکاس حادثه عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تعزیه به عنوان یک هنر ماندگار امروز نماد عینی بهره‌گیری از هنر برای به تصویر کشیدن حادثه عاشورا است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در آیین افتتاح دومین نمایشگاه ملی عکس عاشورایی نگاه سرخ در گرگان، عاشورا را واقعه ای تاریخی و اوج مظلومیت ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: به تصویر کشیدن این واقعه عظیم تاریخی کار بسیار پسندیده ای است.

 

وی بهره گیری از ابزار هنر برای به تصویر کشیدن برخی حوادث تاریخی نظیر عاشورا را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: تعزیه به عنوان یک هنر ماندگار امروز نماد عینی بهره‌گیری از هنر برای به تصویر کشیدن حادثه عاشورا است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان خبری در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه در برخی تعزیه‌ها شاهد حضور شخصیت‌هایی با چهره و ظاهر نامناسب در نقش امام حسین(ع) هستیم، افزود: باید بر چگونگی اجرا و نیز انتخاب بازیگران تعزیه نظارت بیشتری صورت گیرد.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که امام حسین (ع) همواره به ظاهری زیبا و صفات خوب شهرت داشت، ادامه داد: باید در تعزیه ها از افرادی که ظواهر مناسبی دارند در نقش ائمه استفاده شود.

 

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود خداوند متعال را نخستین هنرمند عالم دانست و خاطرنشان کرد: با نگاهی گذار به اطراف خود می‌توانیم به قدرت عظیم الهی بیشتر پی ببریم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آفریده های خداوند متعال بی عیب و نقص است، بیان داشت: پروردگار بزرگ و عالم تاب به عنوان بزرگ‌ترین هنرمند عالم هستی نقصی را نمی‌توان در مخلوقات آن یافت.

 

امام جمعه گرگان با تأکید براین که باید از ابزار هنر برای خدمت به جامعه استفاده شود، خاطرنشان کرد: هنر یک نعمت الهی است و هنرمندان باید از این نعمت ارزشمند در جهت تعالی و سعادت جامعه استفاده کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که عاشورا یک هنر واقعی بود، گفت: امام حسین(ع) به عنوان هنرمند این هنر واقعی همه صفت‌های الهی در ایشان متجلی شده است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری مهم‌ترین عامل ماندگاری دین را هنرمندی امام حسین(ع) در روز عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: هنری که سید و سالار شهیدان در روز عاشورا خلق کرد بعد از ایشان کسی نتوانست چنین هنر واقعی را به وجود آورد، سالار شهیدان با خلق هنر واقعی شهادت دنیا را مبهوت این حرکت ارزشمند کرد.

 

آیت الله نورمفیدی با مهم ارزیابی‌کردن نقش هنر در انتقال مفاهیم دینی، گفت: باید از ابزار هنر در جهت ترویج مناسب ارزش های دینی در جامعه بیشتر بهره گرفته شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که تبیین دین با زبان هنر می‌تواند تأثیر بسزایی در ترویج مبانی دینی در جامعه داشته باشد، ادامه داد: تلفیق هنر و دین می تواند در تبیین و نهادینه‌کردن مبانی دینی در جامعه تأثیرگذاری بالایی داشته باشد./950/پ202/س

 

ارسال نظرات