۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۵۸۲۲۹
آیت الله آملی لاریجانی:

نظام اسلامی با تدابیر رهبری توقف ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه قضائیه معنویت و ارزش های دینی را بزرگ ترین پشتوانه برای نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ثروت کشور تنها به داشتن نفت و علم نیست بلکه با دارا بودن معنویت می توان در مسیر علم ثابت قدم بود و تلاش کرد.
آيت الله آملي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رییس قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در دیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان در گرگان، استقلال را مهم ترین سرمایه نظام اسلامی دانست و با بیان این که بسیاری از مشکلاتی که امروز غربی ها برای ایران اسلامی به وجود می آوردند به دلیل استقلال ملت ایران است، خاطرنشان کرد: ملت ایران چون سرسپرده آمریکایی نیستند، آنها تلاش می کنند مشکلاتی را برای ایران اسلامی به وجود آورند.

 

وی تکیه به حق تعالی و توجه به حضرت بقیه الله(عج) را مهم ترین ثروت ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: ملت ایران اسلامی نیز با اتکال به این ثروت های ارزشمند در 34 سال گذشته عزتمندانه در صحنه حضور داشته است.

 

رییس قوه قضاییه معنویت و ارزش های دینی را بزرگ ترین پشتوانه برای نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ثروت کشور تنها به داشتن نفت و علم نیست بلکه با دارا بودن معنویت می توان در مسیر علم ثابت قدم بود و تلاش کرد.

 

وی با تأکید براین که همه مشکلات در کشور با نظارت رهبر معظم انقلاب اسلامی حل شدنی است و خوشبختانه مسؤولان نیز در تلاش هستند، افزود: سران قوا به منظور حل مسائل و مشکلات موجود در تلاش هستند.

 

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه جهانی اشاره کرد و با بیان این که با وجود همه توطئه افکنی های دشمنان امروز نظام اسلامی با عزت و عظمت بیشتری در عرصه جهانی حضور دارد، خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی همه مشکلات و توطئه ها را پشت سر گذاشتند.

 

آیت الله آملی لاریجانی همچنین به پیشرفت های نظام اسلامی در بخش های مختلف اشاره کرد و با بیان این که نظام در سایه مجاهدت های ملت به پیشرفت های گسترده دست یافته است، بیان داشت: امروز نظام در عرصه علمی، صنعتی و نظامی به یک کشوری مقتدر در دنیا مطرح است.

 

وی  با تأکید براین که ملت ایران با عنایت های خاص خداوند متعال و اهل بیت(ع) مشکلات و سختی ها را پشت سر خواهند گذاشت، گفت: نظام اسلامی توفقی نخواهد داشت و با شتاب حرکت می کند.

 

آیت الله لاریجانی با اشاره به این که ملت بزرگ ایران اسلامی پیچ های سختی را در 34 سال اخیر پشت سر گذاشته است، افزود: این ملت با عظمت و بزرگ به حتم مشکلات را پشت سر خواهد گذاشت.

 

وی  در بخش دیگری از سخنان خود شهدا را همچون چراغی که جامعه اسلامی را روشن می کنند توصیف کرد و بیان این که حرکت شهدا همواره بر مبنای توجه به حق تعالی و ارزش ها بوده است، بیان داشت: معنویتی که به برکت وجود شهدا، جانبازان و ایثاگران در جامعه اسلامی به وجود آمده زمینه استقلال و آزادی ایران اسلامی را فراهم کرده است.

 

رییس قوه قضاییه بر ضرورت قدرشناسی از خانواده های شهدا در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: امروز جامعه مدیون فداکاری ها و از خودشتگی های این خانواده های ارزشمند است.

 

آیت الله آملی لاریجانی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بخش های مختلف جامعه تأکید کرد و با بیان این که تنها نباید به ترسیم شهادت اکتفا کرد، ادامه داد: ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت یک مسأله بسیار مهم در جامعه است که باید بیش از پیش به آن توجه شود در جهت پررنگ تر شدن آن گام برداشت.

 

وی شهادت را دارای معنای عمیقی دانست و با بیان این که غربی ها زمانی تلاش می کردند که موضوع جهاد و شهادت را از کتاب های درسی ایران پاک کنند، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت معنای عمیقی دارد. 

 

رییس قوه قضاییه بر ضرورت ترویج ارزش های مورد توجه شهدا در جامعه تأکید کرد و گفت: بخش های مختلف جامعه همواره نیازمند آن ارزش ها است./950/پ201/ج

ارسال نظرات