۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۵۷۹۹۶

ادامه حضور در افغانستان به هر قیمتی

خبرگزاری رسا- نا امن نشان دادن فضای کشور افغانستان از حربه هایی است که راه را برای ادامه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور هموار می کند.
اشغال

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، طی سالهای اخیر بسیاری از تحلیلگران به این باور رسیده اند(اگرجه از قبل هم معلوم بود) که طالبان دست پروده ایالات متحده بوده و آمریکا با استفاده ابزاری از این گروه خود ساخته، راه را برای حمله به سایر کشورها و چنگ انداختن بر منابع و منافع آنان هموار می سازد.


سالهای بسیاری از حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، تحت لوای مبازه با تروریسم وطالبان می گذرد و طی این مدت، نه تنها چیزی تغییر نکرده ؛ بلکه هر روز در گوشه ای از این کشور مسلمان، شاهد کشتار و قتل و غارت توسط طالبان هستیم.


در جدیدترین اقدام، نیروهای اطلاعاتی افغانستان توانستند یک بمب گذار انتحاری را در منطقه دیپلماتیک و به شدت محافظت شده کابل، به ضرب گلوله از پای درآوردند.


بمب گذاری که کشته شد خودروی پر از مواد منفجره را به سمت منطقه ای میراند که بسیاری از ساختمان های دیپلماتیک از جمله سفارتخانه های انگلیس، آلمان و هند و همچنین مقر نیروهای تحت رهبری ناتو و ساختمان های دولت افغانستان در آن قرار دارند.


البته همزمان با این حمله، چندین بمب گذاری انتحاری دیگر در ولایات شرقی افغانستان رخ داد که منجر به کشته شدن 3 نفر و مجروح شدن دست کم 7 تن دیگر شد.


بسیاری از تحلیلگران منطقه ای معتقدند حوادث اخیر در افغانستان بدست ایادی آمریکا و تنها با هدف ضعیف نشان دادن نیروهای امنیتی افغانستان صورت می گیرد.


به نظر می رسد دولت آمریکا که منابع افغانستان را طی این سالها به یغما برده، تمایل  ندارد به این زودیها دست از سر این کشور و مردمش بردارد، لذا هرچه که به پایان سال 2014 و موعد خروج نیروهای خارجی از افغانستان نزدیک می شویم با بحران سازی و ایجاد فضای نا امنی در این کشور می کوشد تا به روند حضورش در این کشور تدام بخشد.


صدای آمریکا شب گذشته در راستای همین سیاست، ضمن بررسی تفصیلی حوادث اخیر در افغانستان گفت: در 12 ماه گذشته، خشونت در سراسر افغانستان افزایش یافته و به این نگرانی دامن زده که آیا سیصد و پنجاه هزار  نیروی امنیتی افغان، توانایی تأمین امنیت این کشور پس از خروج نیروهای خارجی تا پایان سال 2014 را دارند یا خیر؟


استفهام انکاری موجود در کلام گوینده، اینگونه به ذهن متبادر می سازد که با شرایط موجود، چاره ای جز ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان نیست و طوری وانمود می کند که آمریکا و همدستانش علیرغم میل باطنی و تنها برای رضای خدا به افغانستان نیرو اعزام نموده اند./9161/خ
 

ارسال نظرات