۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۵۷۴۶۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

آمریکا با طرح مذاکره به دنبال شکستن اقتدار جهانی ایران است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: مذاکره با آمریکا برای ما هیچ سودی نخواهد داشت، آمریکا می‎خواهد با طرح مذاکره اقتدار ایران را در جهان بشکند، آمریکایی‎ها با چشم کبر و غرور به ما نگاه می‎کنند،
محمدرضا پورابراهيمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شب گذشته در جمع طلاب رفسنجان و انار گفت: امروز تمام تلاش دشمنان کشور ناکار آمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی ادامه داد: دشمنان برای این که نظام اسلامی ایران را یک نظام ضعیف و ناکار آمد در اداره کشور نشان بدهند از هیچ تلاشی در عرصه داخلی و خارجی فروگذاری نمیکند.
 
این فعال سیاسی تصریح کرد: امروز کشور ما در عرصه خارجی به عنوان یک الگو برای دیگر کشورها به شمار می آید از این رو دشمنان می خواهند با ایجاد مشکلاتی همانند مشکلات اقتصادی به دیگر کشورها نشان بدهند که ایران کشور مناسب برای الگو برادری نیست چرا که در اقتصاد خود گرفتار مشکلاتی شده است.
 
پور ابراهیمی جدا کردن مردم از نظام را دومین حربه و حیله دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی ایران دانست و گفت: امروز به هر میزان که انقلاب اسلامی به پیشرفت و موفقیت میرسد دشمنان نیز به همان اندازه خصومت و دشمنی خود را زیاد میکنند.
 
وی افزود: دشمنان بر اساس پیشرفتهای کشور دشمنی خود را افزایش داده و در تلاش برای نابودی کشور بر میآیند، خوشبختانه برخلاف انتظار دشمنان امروز در کشور یک خیزش علمی بزرگ صورت گرفته که منجر به کسب رتبه یک علمی منطقه در سال 91 شده است، حتی رتبه علمی جمهوری اسلامی ایران از رتبه علمی کشور ترکیه نیز بهتر است.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که باید نگاه جدید به مدیریت کشور بر پایه علم باشد، خاطرنشان کرد: به هر میزان جامعه به علم مجهز باشد ثروت آن نیز افزایش مییابد، حتی میتوان گفت علم جایگاه قدرت را مشخص میکند.
 
وی بیان داشت: امروز حدود 75 درصد در آمد کشور از فروش نفت خام است، نباید تولید ثروت از محل فروش دارایی کشور باشد، علم در کشور باید سبب تولید ثروت شود، امروز حتی در آمدی که برخی از کشورها از فروش نرم افزاهای به دست می آورند به اندازه در آمدهای نفتی کشور ما است.
 
پورابراهیمی با تأکید بر این که دشمن افزون بر مسائل اقتصادی میخواهد کشور را از نظر سیاسی هم نارکار آمد نشان دهد، اظهار داشت: دشمنان در جریان فتنه 88 با برنامه ریزیهای که انجام داده بودند در تلاش بودند که نظام جمهوری اسلامیایران را به کلی نابود کنند.
 
وی گفت: دشمنان وقتی دیدند در فتنه 88 نتوانستند به نظام آسیب زیادی برسانند از ابتدای سال جاری اقدامات خصمانه ای مانند تحریمهای سنگین را علیه کشور آغاز کردند تا نظام اسلامی را به زانو در بیاورند ولی خوشبختانه تاکنون در تمام این اقدامات شکست خوردند.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به اقدامات اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل در قبال ایران مبنی بر صدور قطع نامههای مختلف، ابراز داشت: خرداد ماه سال 91 میزان صادرات نفتی کشور روزانه حدود دو نیم میلیون بشکه بود در حالی که در برخی از روزها تیر و مرداد ماه سال جاری این مقدار به هفتصد هزار بشکه کاهش یافته است.
 
وی در ادامه به طرح مذاکره با آمریکا اشاره کرد و ابراز داشت: مذاکره با آمریکا برای ما هیچ سودی نخواهد داشت، آمریکا میخواهد با طرح مذاکره اقتدار ایران را در جهان بشکند، آمریکاییها با چشم کبر و غرور به ما نگاه میکنند، آنها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پادشاهی میکردند ولی پس از پیروزی انقلاب چون دست آنها از کشور کوتاه شد با نگاه بغض آلود به ما نگاه میکنند، اکنون نیز کشورهای غربی هدفی جز نابود هویت اسلامیکشور ما را دنبال نمیکنند.
 
پور ابراهیمی با بیان این که امروز غربیها هویت اسلامی را در کشور ترکیه از بین بردند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به سبب وجود مراجع بزرگوار تقلید و تلاش آنها هویت اسلامی کشور هیچ گاه از بین نمیرود.
 
وی در پایان برنامه ریزی صحیح برای تبدیل تحریمها به فرصتها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: وقتی در کشور تحریم باشد واردات کاهش و صادرات افزایش مییابد و نتیجه این کارها افزایش تولید ملی و اشتغال زایی در کشور میشود./993/پ202/ج
 
ارسال نظرات