۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۵۶۵۰۸
آیت الله نوری همدانی:

ملت ما به یک اشاره رهبر عاشقانه جان خود را فدای انقلاب می کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب هیچ گاه کمرنگ نخواهد شد، گفت: انقلاب مانند عاشورا است و هیچ گاه کهنه نخواهد شد؛ امروز هم اگر رهبر معظم انقلاب فرمان دهد مردم عاشقانه جان خود را فدا می کنند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار اعضای انجمن اسلامی بانک صادرات ایران، با تأکید براین که عده ای با توجه به عمر 34 ساله انقلاب از حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تعجب کردند، اظهار داشت: این امری طبیعی است؛ چیزی که مربوط به سرنوشت الهی انسان ها باشد کهنه نمی شود؛ به همین دلیل هیچ گاه حضور مردم در عاشورا کمرنگ نمی شود.


وی با اشاره به جانفشانی های ملت ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: امروز هم اگر رهبر معظم انقلاب فرمان دهد جمع کثیری از همین مردم عاشق شهادت، به میدان خواهد آمد؛ این بینش عمیق مردم ریشه در ایمان و اعتقادات آنها دارد.


این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود به مسؤولان بانک ها توصیه کرد برای تحقق بانک داری بدون ربا تلاش کنند و افزود: در 7 جای قرآن از ربا مذمت شده و به تصریح این کتاب آسمانی شیوع ربا از قوم یهود است و امروز مروج اصلی آن صهیونیست ها هستند.


حضرت آیت الله نوری همدانی ربا را به موریانه ای که بنیان همه چیز را نابود می کند تشبیه کرد و گفت: ربا موجب می شود فقرا روز به روز فقیرتر و اغنیا روز به روز ثروتمندتر شوند؛ ربا برکت را از بین برده و بدبختی، انحطاط و تنزل را در پی خواهد داشت؛ مشکل اقتصادی ای که امروز دامن اروپا و غرب را فرا گرفته است ریشه در ربا دارد.


وی با اشاره به نظر مرحوم علامه طباطبایی پیرامون بزرگ ترین گناهانی که در قرآن ذکر شده است، ابراز داشت: یکی از مخرب ترین گناهانی که قرآن مطرح می کند ربا و دیگری تولی با دشمنان خدا است؛ این که در برابر مستکبران سلطه پذیر باشیم، با آنها دوستی و از فرهنگ آنها تقلید کنیم.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: قرآن در چند جا توصیه می فرماید که فریب لبخند دشمنان را نخورید اینها خیر خواه شما نیستند و می خواهند جلوی پیشرفت شما را بگیرند؛ در زمان شاه غرب دوستی به قدری رواج داشت که حتی در لباس پوشیدن و انتخاب نام ها از غرب تقلید می کردیم امروز هم کشورهایی مانند عربستان، ترکیه، قطر دچار این آفت بزرگ شده اند.


حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره یکی از نامه های امیرالمؤمنین(ع) پیرامون حفظ بیت المال و جلوگیری از اسراف آن، گفت: حضرت می فرماید قلم های خود ریز بتراشید، سطرها را نزدیک هم بنویسید و کلمات اضافی را حذف کنید تا بیت المال متحمل ضرر نشود؛ این اموال مربوط به همه مسلمانان است و باید در حفظ آن کوشا باشیم./928/پ202/ج

ارسال نظرات