۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۵۶۴۷۹
استاد حوزه و دانشگاه مشهد:

هسته‌ای‌شدن ایران ثبات قدم و پایداری رهبر انقلاب را نشان می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه مشهد با بیان این که رهبری حضرت آیت الله خامنه ای تنها به داخل کشور محدود نمی شود، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دوره بیداری جهان اسلام هم شاخص هستند و هر جا بحث بیداری است بزرگان آن جریان، ایشان را به عنوان الگو و رهبر محسوب می کنند.
ايران هسته ايي

حجت الاسلام علی اکبر نوایی، استاد حوزه و دانشگاه مشهد ،در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در خصوص نقش تدبیر رهبر انقلاب اسلامی در هدایت روند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: افتخار داشتم پیش از انقلاب در مباحث مختلفی پای درس ایشان باشم و از همان ابتدا ایشان از هوش سیاسی و درایت بالایی برخوردار بودند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب شخصیتی هوشمند، رهبری لایق و با درایت برای انقلاب هستند، تیزبینی و ژرف نگری ایشان در مسائل بسیار مهم است و بر اساس این هوشمندی و زکاوت سیاسی، کارهای گسترده و مهمی را انجام داده اند.

 

حجت الاسلام نوایی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز رهبر معظم انقلاب در کنار امام یار صدیق و خدمتگزار و از مشاوران ایشان بودند. در فتنه های بنی صدر، منافقان، کردها و ... در کنار امام به عنوان یک دیده نافذ و بیدار حضور داشتند و برای ایشان بسیار کارگشا بودند؛ از این رو امام خمینی(ره) عشق و علاقه خاصی به ایشان داشتند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پس از ارتحال حضرت امام، مسائل بسیاری مطرح بود؛ انتقال رهبری از امام به رهبر معظم انقلاب، زمینه ساز چالش های بسیاری بود از جمله حرکت جریان های معاند داخل کشور و اپوزیسیون خارج کشور و حرکت‌های مرزی که با وجود امضای قطعنامه رخ می داد.

 

وی با بیان این که در چنین شرایطی حضرت آیت الله خامنه ای با درایت خاصی کشتی انقلاب را به سلامت عبور دادند، افزود: ایشان از سال 1368 تاکنون حقیقتا چنان که باید جانشین صالح امام(ره) بوده اند که ایده های ایشان را به منصه ظهور رسانده اند.

 

این پژوهشگر حوزوی با اشاره به حرکت های علمی کشور که با تأکید رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد، گفت: هسته ای شدن ایران، ثبات قدم و پایداری ایشان را نشان می دهد، همچنین ثبات کنونی کشور در عرصه های سیاسی و اجتماعی با وجود مشکلات بسیار، حاصل هوشمندی سیاسی و تدبیر بالای رهبری است که سبب شده است ایشان نقشی درجه یک در پیشبرد انقلاب اسلامی داشته باشند.

 

حجت الاسلام نوایی با بیان این که رهبری ایشان تنها به داخل کشور محدود نمی شود، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دوره بیداری جهان اسلام هم شاخص هستند و هر جا بحث بیداری است سران جریان، ایشان را به عنوان الگو و رهبر محسوب می کنند.

 

وی در پاسخ این پرسش که در برهه کنونی، وظایف طلاب جوان و باتجریه چیست، افزود: علما که جزو حوزویان با تجربه هستند در حمایت نظری و علمی از انقلاب رسالت سنگینی دارند. سخنرانی امام حسین(ع) در منا و نامه امام سجاد(ع) به محمدشهاب زهری در این زمینه بسیار مهم است و باید مورد توجه علما قرار گیرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که طلاب نباید وقت خود را تنها صرف فقه و اصول کنند، افزود: فقه و اصول باید  با روش های جدید تدریس شود؛ فقه، فلسفه، حقوق و کلام سیاسی باید وارد حوزه شود.  

 

وی با بیان این که مردم در صحنه اند و چشم به علما و نخبگان حوزه دارند، گفت: این نقش مهم علما اگر تخلف شود از همه چیز باز می مانیم.

 

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی افزود: طلبگی برای برخی از حوزویان با انگیزه کسب مدرک و شاغل شدن است در حالی که نباید درس را ابزار کار به معنای استخدام در نهادها بدانند. درس باید با این هدف خوانده شود که طلاب باید هم پاسخگوی نیاز جامعه و هم مطهری های زمان خود باشند./930/ت302/س

ارسال نظرات