معرفی پایاننامه های حوزوی؛
بررسی چگونگی حضور مبلغان دینی در رسانه ملی
خبرگزاری رسا ـ پایان نامه عباس ابراهیمی دانش آموخته دوره ششم تهیهکنندگی سیما دانشکده صدا و سیما قم با عنوان «بررسی چگونگی حضور مبلغان دینی (روحانیت) در رسانه ملی (تلویزیون ج.ا.ا)» تدوین شده است.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دانشکده صدا و سیما قم عباس ابراهیمی دانش آموخته دوره ششم تهیهکنندگی سیما دانشکده صدا و سیما قم پایاننامه «بررسی چگونگی حضور مبلغان دینی (روحانیت) در رسانه ملی (تلویزیون ج.ا.ا)» را تدوین کرد.
بر اساس این گزارش، چکیده این پایان نامه بدین شرح است:
چکیده:
این پژوهش با شیوه اسنادی و روش اقدامی پژوهی ضمن تبیین مفاهیمی چون تبلیغ، مبلغ و دین و معرفی ابزار و بایسته های تبلیغ در متون دین به بررسی چگونگی حضور مبلغان دینی (روحانیت) در رسانه ملی (تلویزیون ج.ا.ا) میپردازد.
در این پژوهش با توجه به مستندات ارائه شده به این نکته اشاره میشود که تلویزیون به عنوان یک رسانه ارتباطی نقش اساسی در تأثیرگذاری و هدایت افکار عمومی جامعه، به ویژه در شکل دهی باور دینی مردم دارد. لذا با توجه به بررسی وضعیت موجود، آسیب شناسی تبلیغات دینی و ویژگی برنامه دینی با حضور مبلغان دینی به این نتیجه رسیده است که متأسفانه در سیاست گذاری دینی و تلویزیون واقعیتهایی مانند: نشانه شناسی رسانه تلویزیون، خصوصیت و ویژگیهای تبیین در کارکردهای ارتباطی، توجه و دسترسی اغلب مخاطبان و تنوع سلایق و انتظارات مخاطب کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
لذا برای قدرت تأثیر گذاری تبلیغات دینی با حضور روحانیت در رسانه باید به چند نکته توجه داشت:
1- استفاده از تکنیکهای هنری و توجه به شرایط ظاهری مبلغ،
2- سازمان دهی و انتخاب محتوای تبلیغ با استفاده از نیاز سنجی از مخاطبان،
3- استفاده از روشهای ارتباطی تعاملی با محتوای دینی،
4- توانایی و تقویت همگرایی و انسجام بخشی مبلغان دینی،
5- مورد قبول بودن برای مخاطبان
6- توجه به عواملی چون تنوع طلبی، جذابیت، گیرایی احساسات، عواطف انسانی و زیبائی طلبی.
علاقمندان میتوانند جهت دریافت اصل پایان نامه به پایگاه اطلاعرسانی دانشکده صدا و سیما قم مراجعه کنند.//9191د102/ن
ارسال نظرات