۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۵۵۶۷۶

برنامه‌های 22 بهمن تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید داشت: در راهپیمایی 22 بهمن آنچه که اصل است حضور مردم خواهد بود زیرا خانواده‌ها با تمام سختی راه و مشکلات از این قبیل جلوه خاصی را در تاریخ به ثبت خواهند رساند.
قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اصغر آب خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در نشست خبری ـ مطبوعاتی 22 بهمن که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکز شورای هماهنگی اسلامی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دهه فجر و پیروزی انقلابیون مسلمان در سال 57 به رهبری امام خمینی(ره) بیان داشت: در سال 57 انقلابیون ایرانی توانستند پیروزی خود را در جهان به نمایش بگذارند، این پیروزی در حالی به وقوع پیوست که رژیم ستم شاهی ژاندارم منطقه بود.

وی ادامه داد: این پیروزی نوید عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی در دنیا بود و از آن زمان به جهان صادر شد، اما باید توجه داشت که عقبه پیروزی در انقلاب اسلامی ایران به سال 1342 برمی‌گردد و در 22 بهمن 57 به مقاصد و اهداف از پیش تعیین شده خود با رهبری امام راحل(ره) دست پیدا کرد.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص دهه فجر گفت: حرکت انقلابی امام(ره) و امت ایران بود که جمهوری گل‌محمدی به ثمر نشست و در 22 بهمن به نتیجه دل‌خواه خود رسید و باعث هرچه بیشتر شدن دلبستگی بین مردم با امام(ره) بود.

آب‌خضر در خصوص نهضت امام راحل(ره) که الگویی برای جهانیان بود اظهار داشت: نهضت امام خمینی(ره) الگوی وحدت، مقاوت و پیروزی برای امت اسلامی و غیراسلامی بود و همان‌گونه که در سه دهه قبل مردم شهیدپرور ایران اثبات کردند، امید است تا با شرکت کردن در 22 بهمن امسال برگ زرین دیگری در پرونده انقلاب رقم بزنند.

وی با بیان این‌که 22 بهمن امسال که دارای شرایط ویژه‌ای است، افزود: با تمام مشکلات اقتصادی و علیرغم وجود تحریم‌های دولت بی‌کفایت غرب علیه ایران، مردم ما با حضور در راهپیمای 22 بهمن بار دیگر وفاداری خود به ولایت فقیه را به اثبات خواهند رساند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود بیان کرد: 22 بهمن روز ایستادگی، روز دوران سخت پیروزی، یادآور شهیدان راه اسلام و شهیدان هسته‌ای است که باید این روز تجدید میثاقی باشد با آرمان‌های امام راحل(ره) و باز هم فریاد «استقلال آزادی جهمهوری اسلامی» قرائت شود.

آب‌خضر ویژگی مهم دهه فجر امسال را مصادف شدن با میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت دانست و گفت: پس از سال‌ها دهه فجر امسال، از ماه محرم و صفر خارج شده و ورود پیدا کرد به میلاد پر برکت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، که لازم بود تا با شور ونشاط خاصی برگزار شود که در این راستا تدابیر لازم اندیشیده شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود تاکید داشت: امسال نسبت به سال‌های قبل احساس وحدت و همدلی در بین مسؤولین بیشتر نیاز است زیرا باید تحریم‌های غرب علیه نظام اسلامی را دور زده و تدابیر دیگری برای بهتر شدن زندگی مردم اندیشید.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ویژگی دیگر دهه فجر را نزدیک شدن به انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری دانست و بیان کرد: با حضور در راهپیمایی 22 بهمن حماسه باشکوهی را رقم خواهیم زد تا آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات آینده دو چندان کنیم.

آب خضر در ادامه افزود: ویژگی دیگر دهه فجر امسال تجدید میثاق با شهدا و به خصوص دانشمندان هسته‌ای است که با در دست داشتن عکس دانشمندان هسته‌ای بار دیگر ذکر شهادت در راه اسلام را سر خواهیم داد.

وی به تشریح برنامه‌های قبل از راهپیمایی 22 بهمن پرداخت و ادامه داد: 19 بهمن‌ماه دیدار پرسنل سرافراز نیروی هوایی با مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد که یادآور 19 بهمن سال 57 خواهد بود تا بار دیگر تجید میثاقی با امام راحل(ره) و ولی امر مسلمین داشته باشند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: در شب 20 بهمن‌ماه مراسم مهمانی لاله‌ها برگزار خواهد شد و با حضور خانواده‌های شهدا و به خصوص شهدای هسته‌ای و با غبارروبی مزار شهدا همراه خواهد بود.

آب خضر در ادامه گفت: شب 22 بهمن‌ماه بانگ الله اکبر به یاد دوران انقلاب فریاد خواهد شد و مراسم نور افشانی در 331 شهر و استان اجرا خواهد شد و اما در تهران در 17 نقطه شهر این مراسم زیبا به اجرا خواهد در آمد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید داشت: تمهیدات خوبی با ارگان‌های مربوطه اعم از امدادی، انتظامی و صدا و سیما برنامه ریزی شده است تا وحدت و یکپارچگی امت ایران اسلامی را بهتر به معرض دیدگان دنیا به نمایش بگذاریم.

آب‌خضر گفت: در کل کشور بیش از 930 شهر و استان و بیش از 4 هزار روستا از ساعت 9 صبح به سوی میادین مهم شهر حرکت خواهند کرد.

وی در خصوص جلوه‌های ویژه دهه فجر امسال، اظهار داشت: با ابتکار جوانان اندیشمند ایران ماکت قاهر 313 و ماهواره پیشگام در میدان بزرگ آزادی در معرض دید همگان خواهد بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: 2هزار خبرنگار داخلی و خارجی این حماسه را ثبت خواهند کرد که بیش از 220 خبرنگار خارجی اخبار 22 بهمن ماه را به جهان مخابره می‌کنند و 300 گروه خبری برون مرزی در مسیر راهپیمایی حضور خواهند داشت و این حماسه را رصد می‌کنند.

وی تاکید کرد: بحث انتخابات آینده و تحریم‌ها برای خبرنگاران خارجی‌ شرکت کننده در این راهپیمایی مسأله مهمی تلقی می‌شود.

آب‌خضر به برنامه‌های به برون مرزی اشاره داشت و گفت: بیش از 100 هنرمند و با همراهی بیش از 10 استاد دانشگاه هنر به نمایندگی ملت سرافراز ایران به 30 کشور جهان اعزام شدند.  

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به تمهیداتی برای جانبازان و سالمندان اشاره داشت و بیان کرد: به منظور رفاه حال جانبازان و سالمندان که سرمایه ایران اسلامی هستند با همکاری هلال احمر و سازمان بهزیستی غرفه‌هایی برای خدمت رسانی در طول مسیر تدبیر شده است.

وی در خصوص اجرای برنامه برای کودکان گفت: با همکاری سازمان صدا و سیما اجرای گروه سرود و برنامه کودک را برای نونهالان خواهیم داشت.

آب‌خضر تاکید داشت: در راهپیمایی 22 بهمن آنچه که اصل است حضور مردم خواهد بود زیرا خانواده‌ها با تمام سختی راه و مشکلات از این قبیل جلوه خاصی را در تاریخ به ثبت خواهند رساند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: بیش از شش‌هزار جوان و نوجوان در قالب 1357 گروه سرود به هنرنمایی می‌پردازند اما در تهران گروه 22 هزار نفری سرود خود را به اجرا در می‌آورند تا دیدگاه دنیا را عوض کرده و تعریف بهتر و جدیدی از ملت ایران اسلامی در ذهنشان نقش ببندد.

وی در پایان بیان داشت: در پایان مراسم دهه فجر قطعنامه 22 بهمن قرائت خواهد شد و اما قطعنامه‌ای دیگر با عنوان مطالبات مردم از مسئولین و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال دنیا قرائت خواهد شد./9599/پ202/ص

ارسال نظرات