۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۵۵۵۳۱

کنگره مهدی یاوران در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنگره مهدی یاوران ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی برگزار شد.
کنگره مهدی یاوران در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی اصغر حاجی نقی، مدیر کل کمیته امداد امام (ره) خراسان رضوی، امروز در کنگره مهدویت و مسؤولیت های ما از سلسله برنامه های دهه فجر گفت: جایگاه ارزشی مهدویت زمانی در جامعه ارتقا می یابد که  فرهنگ مهدویت در آن متجلی شده باشد و با توجه به این که در دهه های اخیر بیان مقوله جهانی شدن از سوی غرب  مطرح می شود که این مقوله مبتنی بر ایده و خواسته های آنان است و در آن فقط  اصالت لذت گرایی، سود و منفعت سرشار خودشان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که در جهانی شدن سه بعد سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی تحت الشعاع قرار گرفته است، تصریح کرد: در بعد سیاسی از دست دادن نقش دولت ها و زیر سؤوال رفتن حاکمیت آنها مدنظر است و در بعد اقتصادی سازمان های اقتصادی معتبر دنیا به عنوان مغزهای متفکر دنیا نقش عظیمی را  در این عرصه و به نفع خودشان بازی می کنند.

وی افزود: برای ظهور امام زمان (عج) مانعی وجود ندارد بلکه مانع ظهور ایشان قابلیت ها و ظرفیت های ما است که برای تجلی فرهنگ ظهور باید از مدرسه تا خانه اقداماتی در راستای آموزش صورت پذیرد تا این امر به مراحل متعالی تری برسد.

قربانعلی حاجی زاده، دبیر اجرایی طرح مهدی یاوران نیز در ادامه گفت: هدف از اجرا و ثبت این هیأت مذهبی شناخت امام عصر (عج) و آشنایی با حوادث قبل از ظهور، مسؤولیت ها و وظایف منتظران برای دانش آموزان تحت پوشش این نهاد است.

وی با اشاره به این که گام اول در این هیأت بعد از 6 ماه به پایان رسیده است، ادامه داد: اولین گام این طرح در قالب 10 مرحله و با ارائه جزوه هایی با موضوعات 10 گانه طراحی شده بود که جزوات هر مرحله به افراد عضو داده می شود و اعضاء با مطالعه آن به سئوالات مطرح شده پاسخ می دهند و در  برنامه های مکمل این هیأت اردوی فرهنگی مذهبی جمکران، برگزاری کنگره بزرگ فراخوان مقاله مهدی یاوران و نمایشگاه مهدویت پیش بینی شده است.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر 300 نفر در این طرح عضویت دارند که در طرح توسعه تعداد اعضا به تعداد یاران امام زمان (ع‍ج) به313 نفر ارتقا خواهد یافت و این هیأت مربوط به حوزه مهدویت و دارای طرح آموزش غیر حضوری مهدویت است که جامعه هدف این طرح شامل دانش آموزان پیش دانشگاهی، سطح دیپلم و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد است./934/پ202/ب

ارسال نظرات