۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۵۵۲۵۵
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد:

نشاط قرآنی جامعه را در مسیر سعادت قرار می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که باید تلاش کنیم تا اشتیاق قرآنی در جامعه ترویج شود، بیان داشت: گسترش نشاط قرآنی جامعه را به سوی سعادت و کمال حقیقی رهنمون می سازد.
حجت الاسلام محمدي  مشاور وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‎الاسلام حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته در جمع مدیران مؤسسات قرآنی استان در گرگان، تربیت حافظ حامل عامل به قرآن را یکی از محوری ترین مسائل مورد توجه از سوی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد دانست و گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور رسیدن به این هدف مهم بهره گرفت.

 

وی توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را نیازمند شناخت، ایمان و عمل به قرآن دانست و خاطرنشان کرد: هر یک از این سه رکن مهم نقش حائز اهمیتی در گسترش فرهنگ ناب قرآن است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی همچنین بر ضرورت آشنایی مردم با لایه های مختلف آموزشی قرآن کریم تأکید کرد و گفت: برای گسترش فرهنگ قرآنی باید  به روخوانی، تلاوت زیبا، حفظ، مفاهیم، ترجمه، تفسیر و تدبر در قرآن به طور ویژه توجه شود.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که باید تلاش کنیم تا اشتیاق قرآنی در جامعه ترویج شود، بیان داشت: گسترش نشاط قرآنی جامعه را به سوی سعادت و کمال حقیقی رهنمون می سازد.

 

حجت الاسلام محمدی یکی از مهم ترین راه های رسیدن به سعادت حقیقی را ایمان به قرآن کریم دانست و خاطرنشان کرد: ایمانی حقیقی و قلبی به مفاهیم ناب قرآنی انسان را به اوج و شکوه خواهد رساند.

 

وی کلام الهی را شفا دهنده همه بیماری ها و امراض دانست و خاطرنشان کرد: باید با توسل جستن به کلام متعالی و حیاتبخش الهی خود را در مسیر ارزش های دینی قرار دهیم.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حسن فاعلی و فعلی را دو شرط مهم ورود به بهشت دانست و خاطرنشان کرد: اگر نگاه ما قرآنی و بر مبنای مفاهیم تعالی بخش دینی باشد هیچ گاه دچار انحراف نخواهیم شد.

 

حجت الاسلام محمدی از راه اندازی مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی به زودی در گلستان خبر داد و تصریح کرد: راه اندازی این مرکز مهم در شرایطی که شبهات متعددی از سوی دشمنان در جامعه ترویج می شود، بسیار ضروری است.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که امروز نسل جوان کشورمان با سؤوالات شرعی، سیاسی و اجتماعی بسیاری مواجه هستند که نیازمند پاسخ روشن و شفاف به آنها است، خاطرنشان کرد: این مرکز مهم می تواند زمینه ای برای رفع ابهامات به وجود آمده در این بخش ها فراهم کند./950/پ202/ب

ارسال نظرات