جذابسازی پوشش بانوان ترویج نادرست حجاب است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فروغ نیلچی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز 14 بهمن درجمع فعالان فرهنگی مساجد در فرهنگسرای زیارت با تبیین شعار سبک زندگی اسلامی ایرانی که از سوی رهبر معظم انقلاب در سفر اخیرشان به خراسان شمالی مطرح شد، اظهار داشت: زمانی که سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی مطرح شد، برخی با گمان این که با واژه ای شیک و جدید روبه رو شده اند، اهداف خویش را با این موضوع به مردم ارائه کردند و این درحالی است که سبک زندگی اسلامی روش یکپارچه هدفمند به سوی توحید ناب محمدی و سبک زندگی ایرانی بازگشت به این اصالت است.
مهندسی فرهنگی یعنی هندسه کردار آدمی
وی با اشاره به شبیخون فرهنگی که به دنبال تهاجم فرهنگی است، به اصول و مبانی تذکر رهبری درباره مهندسی فرهنگی پرداخت و تصریح کرد: منظور از مهندسی فرهنگی یعنی هندسه کردار آدمی از پیامک های تلفن همراه، لباس پوشیدن تا تربیت فرزندان و غیره که همه باید دارای یک فرهنگ و تنها برای خدا باشد.
نیلچی زاده در ادامه سخنان خود به روند غلط چگونگی ترویج عفاف و حجاب در کشور پرداخت و اظهار داشت: از شیوه های حجاب که به نام سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی غلط به جامعه دیکته شده است عرضه بیش از 40 مدل مقنعه و روسری، با هدف به رخ کشیدن زیبایی های زنانه با نام ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است.
وی جذابسازی پوشش زنان را در جامعه ترویج غلط عفاف و حجاب دانست و خاطرنشان کرد: کوتاه کردن یا آویزان کردن پارچه های رنگارنگ و مدل های گوناگون به آن زن را در معرض چشم نامحرمان جذاب تر می کند و در واقع این جلوه زیبایی حقیقی زنان نیست.
سینمای هالیوود تجلی سبک زندگی منحط غربی
کارشناس مذهبی در ادامه سخنان خود به تشریح سبک زندگی اروپایی،آمریکایی منهای خدا پرداخت و اظهار داشت: بشر در این نوع سبک زندگی راهی پر از استرس و اضطراب را می پیماید و از سویی دیگر هزینه های بسیاری برای ساخت و تماشای فیلم های وحشتناک در سینماهای اروپایی صرف می شود.
وی با بیان این که در سبک زندگی غربی، سینمای هالیوود به دنبال تزریق ترس دروغینی است که انسان به آن نیاز دارد و افراد آمریکایی برای تجربه آن نیز هزینه های بسیاری را متقبل می شوند، تصریح کرد: اما در سبک زندگی اسلامی ترس انسان متعالی در ترس ناب یعنی خدا ترسی معنا می شود که اگر این ترس از بین برود انسان غرق در گناه می شود.
رضازاده، دبیر طرح «مسجد ما» نیز در ادامه از آغاز دومین دوره طرح مسجد ما همزمان با آغاز دهه فجر در سال جاری در مساجد سطح شهر مشهد خبر داد و تصریح کرد: در 6 ماه اول سال جاری سه هزار اجرا با جذب 140 هزار مخاطب در مساجد شهر صورت گرفت./934/