۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۵۵۰۳۱
عضو جامعه مدرسین:

رییس جمهور آینده باید در چارچوب سیاست‌های رهبری حرکت کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در انتخاب رییس جمهور آینده، باید با دقت، عمیق و ظریف معیارها را ملاحظه کنیم تا کسی مسؤولیت ریاست جمهوری را به عهده گیرد که در چارچوب سیاست‌های نظام و رهبری حرکت کند.
حجت الاسلام سيدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر که شب گذشته از سوی مجمع هماهنگی پیروان خط امام در مسجد زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد، گفت: 34 سال از عمر با افتخار انقلاب می‌گذرد و هنوز شعارهای اولیه انقلاب محفوظ و از ارزش خاصی برخوردار است؛ انقلاب ما واقعا نور و نورافشانی بود.

وی در ادامه با مقایسه ایران در زمان طاغوت و انقلاب اسلامی، افزود: قبل از انقلاب ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها جای خود را به یکدیگر داده‌ بودند؛ هرچند به حسب ظاهر زندگی عادی وجود داشت اما وابستگی ایران به قدرت‌های بیگانه روز به روز فزونی داشت و ملت ما سربلندی خود را در بین کشورهای دیگر از دست داده بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر رژیم شاهنشاهی ادامه پیدا می‌کرد، امکان نداشت متدینانی که امروز به راحتی امربه معروف ونهی از منکر می‌کنند، محفوظ مانده باشند؛ ایران پس از انقلاب از نظر دین، دینداری و ارزش‌ها، قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست.

امروز کشورهای قدرتمند دنیا از ایران وحشت دارند

وی ادامه داد: قبل از انقلاب، سفیران کشورهای قدرتمند در ایران، برای پادشاه کشور ما تصمیم‌گیری می‌کردند و سفارت‌خانه‌های آن‌ها زمینه جاسوسی دشمن بود، با این وجود کسی حتی از اشخاص تراز اول رژیم جرات مخالفت‌ با آن‌ها را نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی بیان داشت: امروزه اگر رییس جمهور و مسؤولان کشور تصمیمی می‌گیرند و یا رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های کلی نظام را ترسیم می‌کند؛ این‌طور نیست که دیگران برایشان دیکته کرده باشند.

وی تصریح کرد: سربلندی امروز ایران را نمی‌توان با قبل انقلاب مقایسه کرد؛ امروز حتی کشورهای قدرتمند دنیا از ایران وحشت دارند؛ علت این‌که هجمه‌ای بر علیه ایران نمی‌کنند، این است که قدرت و پیشرفت نظامی ما را دیده و از موشک‌های ایران می‌ترسند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برکات انقلاب در ایران و برای مسلمانان، افزود: اگر می‌توان درباره اسلام و معنویت صحبت، انتقاد و نقطه نظرها را بیان کرد، از برکت انقلابی است که محور اصلی آن شخص امام خمینی(ره) بود.

انقلاب اسلامی ممکن نبود بدون امام(ره) به سرانجام برسد

وی تأکید کرد: هرچند که بزرگان و مراجع تقلید نقش بسیار مهمی در پیش‌برد انقلاب داشتند اما بدون امام(ره) ممکن نبود انقلاب به سرانجام برسد؛ البته امام نیز به‌تنهایی و بدون مردم و تلاش علما و مراجع نمی‌توانست به اهداف خویش برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی بیان داشت: بدون شک بزرگان حوزه علمیه و مراجع تقلید در ارتباط با انقلاب نقش بسیار کلیدی داشتند و چیزی که تنور انقلاب را از 19 دی‌ماه سال 56 تا 22 بهمن‌ماه سال 57 روشن نگاه داشت، اطلاعیه مراجع سه‌گانه و سخنرانی‌های علما و روحانیان بود.

وی ادامه داد: نقشی که حضرت امام(ره) در پیشبرد انقلاب داشتند، هیچ یک از مراجع دارا نبودند و مدعی آن نیستند؛ بزرگانی همچون آیت‌الله گلپایگانی نیز تصریح به این کردند که نمی‌توانند نقش حضرت امام(ره) را در انقلاب اسلامی، ایفا کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: امام خمینی(ره) در نجف، پاریس و زمانی که به ایران آمده بودند، طوری انقلاب، مردم و پیروان خود را مدیریت می‌کردند که دشمن فرسنگ‌ها از انقلاب عقب مانده و فرصت نمی‌کرد حیله‌های خود را برای نظام شاهنشاهی دیکته کند.

خون شهدا سبب قوت انقلاب بود

وی با بیان این‌که انقلاب ما، انقلابی حزبی و مسلحانه نبود، بلکه نهضتی همگانی بود، گفت: بزرگ ترین امری که سبب می‌شد انقلاب قوت پیدا کند، خون شهدا بود و تنها کسی که ظرفیت مدیریت چنین انقلابی را داشت شخص امام(ره) بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی تصریح کرد: وقتی که خبر کشتارهای میدان ژاله «میدان شهدا» را در 17 شهریور به مراجع تقلید می‌رساندند، کاملا محسوس بود که از ادامه قیام نا امید می‌شوند؛ شاه تصمیم داشت از کشته‌ها کشته بسازد و مردم را از ادامه حرکت بازدارد.

وی خاطرنشان کرد: روز پس از 17 شهریور رعب و وحشت همه‌جا را فراگرفت؛ برای مردم ثمربخش بودن چنین هزینه‌هایی سؤال شده بود و حتی برخی از خواص نسبت به این‌که کشته‌های راه انقلاب شهید محسوب شوند، تردید داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: تنها امری که سبب شد 17 شهریور‌، نقطه عطفی برای انقلاب باشد، انقلاب به سرعت پیش رود و دولت را ساقط کند، اطلاعیه حضرت امام خمینی(ره) بود؛ امام(ره) فرمود که ای کاش من در بین شما بودم؛ این اطلاعیه روحیه جدیدی به مردم تهران و انقلابیون ایران داد.

یکی از ویژگی‌های امام اخلاص بی‌نظیر ایشان بود

وی در ادامه با بیان ویژگی‌ها حضرت امام خمینی(ره) و رمز موفقیت ایشان، گقت: مهم‌ترین ویژگی‌ حضرت امام(ره) مرجع تقلید بودن ایشان بود؛ مرجع تقلیدی بی بدیل که حداقل احتمال اعلمیت ایشان در ایران و حتی حوزه نجف وجود داشت؛ بنابراین حرکت مردم با نظر ولی‌فقیه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی بیان داشت: دومین ویژگی حضرت امام(ره) اخلاص بی‌نظیر ایشان بود؛ امام غیر از وظیفه به چیز دیگری نمی‌اندیشید و همین اخلاص بود که خصوصیت‌ها و ظرفیت‌های روانی ایشان را پرورش داد.

وی خاطرنشان کرد: امام عقیده داشت که در راه انقلاب بر علیه ظلم و استکبار، هرچه پیش آید، برای انسان اجر است و همین امر سبب شد که در نجف، فرانسه و زمانی که تصمیم بازگشت به ایران را داشتند، با وجود احتمال ترور و ربوده شدن، بدون تردید و ترسی و با کمال آرامش به راه خود ادامه دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: بزرگ ترین نقش را در انقلاب و پس از انقلاب، امام بزرگوار داشت و به گونه‌ای این نظام را درایت کرد که همان روزهای اول تمام ساختارهای اولیه طرح‌ریزی شده و مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه مشخص شد.

دشمن و خودی، استحکام و قدرت رهبر معظم انقلاب را می‌ستاید

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) تا قبل از وفات خود، مشکل جنگ را برطرف و سپس زمینه‌ رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را برای ملت ایران فراهم کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی در ادامه ابراز داشت: امروز همه سیاست‌مداران، اعم از هم‌فکران و غیرهم‌فکران، رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را بی‌بدیل دانسته و دشمن و خودی، استحکام و قدرت ایشان را می‌ستاید.

وی تأکید کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول 22 سال رهبری خویش، با توجه به دشمنان خارجی و شرایط داخلی، چارچوب‌ها و گفتمان اصلی نظام را حفظ کرده و گاهی در این راه از خود هزینه کردند.

رییس جمهور آینده باید دارای منش لازم برای حل مشکلات کشور باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری درپیش است، اظهار داشت: ما باید قدر انقلاب، رهبری و رهآوردها و ارزش‌های انقلاب را بدانیم و لازمه آن بیداری و هوشیاری است؛ در انتخاب رییس جمهور آینده، باید با دقت، عمیق و ظریف معیارها را ملاحظه کنیم تا کسی مسؤولیت ریاست جمهوری را به عهده گیرد که در چارچوب سیاست‌های نظام و رهبری حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهور آینده باید منش لازم برای کار را داشته باشد و بتواند مشکلات کشور از جمله مشکل اقتصادی را کاهش داده و حل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی در پایان با توصیه به حفظ وحدت در نظام، گفت: به هیچ وجه نباید کسانی که استوانه انقلاب و نظام بودند را مورد تهدید قرار دهیم./997/پ202/ج

ارسال نظرات