۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۵۴۹۶۳
نماینده خبرگان رهبری:

نگرانی آمریکا از وضع معیشتی مردم ایران غیرواقعی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری در مراسم آغاز دهه فجر گفت: همان آمریکایی که روزگاری با ترور، تهدید، جنگ، تفرقه، فتنه و سنگ‌اندازی به دنبال تضعیف نظام بوده، چطور امروز نگران وضعیت معیشتی مردم ایران است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا که همزمان با 12 بهمن در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی آغاز بحران سیاسی شرق و غرب بوده است.

 

وی با بیان این‌که انقلاب 57 دست استعمارگران و غارتگران غربی از کشور را قطع کرد، خاطرنشان کرد: بیش از سه دهه است که آمریکا منافع خود را با پیروزی انقلاب اسلامی در خطر می بیند، از این رو همواره به دنبال توطئه‌چینی در جهت براندازی نظام اسلامی ایران بوده است.

 

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که آمریکا هیچگاه نمی تواند نگران وضعیت و حال مردم ایران باشد، تصریح کرد: همان آمریکایی که روزگاری با ترور، تهدید، جنگ، تفرقه، فتنه و سنگ‌اندازی در برابر پیشرفت های هسته ای کشور به دنبال تضعیف نظام بوده، چطور امروز نگران وضعیت معیشتی مردم ایران است.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: اگر واقعا آمریکا نگران وضعیت اقتصادی ایران و معیشت مردم است، چرا تحریم‌ها را اعمال کرد، آن هم تحریم‌هایی که با حقوق بشر منافات دارد، حقیقت آن است که ملت ایران هیچگاه نیازمند ابراز نگرانی آمریکا و همدستانش نیست و در مقابله با توطئه‌های اقتصادی غرب ایستادگی خواهد کرد.

 

وی خواستار توجه مسؤولان و نمایندگان مجلس به وضع معیشتی مردم و کاهش تورم قیمت در برخی کالاهای اساسی شد و گفت: امام خمینی(ره) بارها بر پرهیز مردم و مسؤولان از تفرقه و چنددستگی تأکید داشتند، امروز نیز رهبر معظم انقلاب بر مسأله وحدت و یکدلی برای مقابله با توطئه های دشمنان نظام سفارش می کنند.

 

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که رؤسای قوای مقننه، مجریه و قضاییه بیش از همگان از تفرقه و اختلاف دوری کنند، افزود: همان گونه که وحدت اصلی ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود باید همین روال در شرایط حساس کنونی نیز حفظ و صیانت شود، ما از مسؤولان اجرایی و قوه مقننه می خواهیم با کنار زدن هرگونه اختلاف برای رهایی مردم از مشکلات اقتصادی تلاش کنند.

 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برخی از آسیب ها و آفت های احتمالی انقلاب اسلامی ایران، دنیاطلبی مردم و مسؤولان، انحراف از اسلامیت انقلاب و بی توجهی به معیشت مردم را آفت های جدی دانست و گفت: رفاه‌طلبی، بی توجهی به فقرزدایی و اختلاف طبقاتی از دیگر آسیب های جدی به شمار می رود.

 

وی خواستار مجاهدت مسؤولان و نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی کشور شد و خواستار همفکری دتگاه اجرایی کشور با نهاد قانون‌گذاری در راستای مقابله با فساد و رانت در بخش اقتصادی شد و گفت: بزرگ ترین آسیبی که نظام اسلامی را تهدید می کند، بی‌اعتمادی و نارضایتی مردم از نظام و مسؤولان است.

 

همچنین حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی به تشریح ویژه برنامه های دهه فجر در استان پرداخت و گفت: در این ایام دو هزار و 500 برنامه از سوی 22 کمیته تخصصی در آذربایجان شرقی برگزار می شود./935/پ202/س

ارسال نظرات