۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۵۴۷۹۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

احیای فرهنگ قرآنی در جامعه از مهم ترین برکات انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که خواندن و عمل به قرآن جامعه بشری را به سعادت حقیقی می رساند، گفت: احیای فرهنگ قرآنی در جامعه از برکات مهم انقلاب اسلامی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران حاضر در مسابقات سراسری قرآن در ساری با بیان این که فرهنگ و ارزش‌های قرآنی باید در همه زوایا و جوانب جامعه اسلامی نهادینه شود، گفت: قرآن نقشه راه و مرکز ثقل برنامه ریزی درست و خطاناپذیر بشری در حیات خویش است.

 

وی احیای فرهنگ قرآنی در جامعه را از برکات مهم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ دانست و افزود: بدون شک بهترین مردمان کسانی هستند که بهره کاملی از قرآن برده و به عنوان اهل تدبر در آیات الهی محسوب می شوند.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق می دهد.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود، فاصله گرفتن از مفاهیم تعالی بخش قرآن را زمینه ساز انحراف دانست و گفت: بهترین راه مصون سازی جامعه از هر نوع آسیبی، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.

 

وی با بیان این که قرآن کتاب قدرت، عزت دنیا و آخرت است، گفت: این کتاب الهی ارزشمند از سوی خداوند متعال برای تزکیه روح و جان انسان فرستاده شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کیفیت مسابقات و برنامه‌های پیرامون آن، افزود: در این دوره از مسابقات نقش محافل قرآنی بسیار برجسته و حرکتی نوین بوده است به‌گونه‌ای که در دوره‌های گذشته سی محفل در ایام مسابقات برگزار می‌شد، اما در این دوره تعداد 200 متقاضی برگزاری محفل انس در سطح مازندران داشتیم که به حول و قوه الهی 118 محفل برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به حضور قاریان مصری در 16 محفل انس با قرآن، یادآور شد: خوشبختانه محافل انس با شکوه بسیار در مازندران در حال برگزاری است و در برخی از شهرستانه ها با استقبال قریب به دو هزار نفری مردم در این محافل روبرو بوده ایم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به حضور داوران و اساتید بین المللی در این دوره از مسابقات خاطر نشان کرد: تعداد 18 کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب در اردوگاه دانش‌آموزی بادله و با شرکت 150 نفر در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که تجلیل از فعالان قرآنی، موسسات قرآن و اصحاب قرآنی در شب‌های آتی ایام برگزاری مسابقات از دیگر برنامه‌ها است، اضافه کرد: برپایی نمایشگاه، رونمایی از تمبر و انیمیشن قرآنی از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات قرآن در مازندران بوده که در روز افتتاحیه انجام شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، اظهارکرد: خوشبختانه همکاری مناسب مسؤولان شهرستانی در برگزاری این مسابقات بسیار ارزشمند است و با همکاری فرمانداران، شهرداران و عوامل برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قریب به 40 هزار نفر از عاشقان قرآن با حضور در مکان‌های برگزاری از این مسابقات بهره‌مند می‌شوند.

 

گفتنی است، سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در ساری، از نهم تا چاردهم بهمن در دو بخش خوهران و برادران در مجتمع نیروی انتظامی و هلال احمر در ساری در حال برگزاری است./950/پ202/ب

ارسال نظرات