۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۵۴۶۹۷
با حضور سرپرست سازمان اوقاف کشور؛

بازسازی مقبره نخستین مبلغ شیعی در طبرستان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ بازسازی مقبره نخستین مبلغ شیعی در طبرستان با حضور سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آمل آغاز شد.
حجت الاسلام علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، بازسازی مقبره نخستین مبلغ شیعی در طبرستان، روز گذشته با حضور سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مدیرکل اوقاف مازندران، فرماندار آمل و جمعی از مسؤولان شهری آغاز شد.

 

حجت الاسلام حسین مهدیان، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در این مراسم با بیان این که مرمت و بازسازی بقعه ناصرالحق امری مهم است که همگان باید در راستای آن اهتمام لازم را داشته باشند، گفت: باید این بقعه از وضعیت کنونی خود خارج شود و به مکانی ارزنده و در جایگاه واقعی خود تبدیل شود.

 

وی با اشاره به این که آرامگاه نخستین کسی که در سرزمین طبرستان اقدام به تشکیل حکومت شیعی کرد ابومحمد حسن ابن‌علی اطروش ملقب به ناصرالحق است، گفت: مقبره این فرد که از وی به عنوان نخستین مروج اسلام در سرزمین‌های دیلمان، گیلان و طبرستان نام برده می‌شود در محله پایین‌بازار آمل است.

 

رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که معرفی بقاع متبرکه و امام زادگان سبب آگاه سازی همه اقشار جامعه از کرامات و فضائل این بزرگواران می شود، خاطرنشان کرد: ترویج جایگاه و شخصیت والای این بزرگواران امروز به عنوان یک اصل اساسی است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در راستای آن حرکت کرد./950/پ203/ب

ارسال نظرات