۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۵۴۲۵۴
آیت‌الله امامی کاشانی:

برگزاری باشکوه انتخابات دشمنان و بدخواهان نظام را رسوا می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر برگزاری باشکوه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، تصریح کرد: برپایی یک انتخابات پر شور و شوق که تبلیغات دشمن را خنثی و آنان را رسوا کند،‌ وظیفه همه مردم و مسؤولان است.
 آيت الله امامي کاشاني نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه تهران، میلاد با سعادت پیامبر اکرم‌(ص) و امام جعفر صادق‌(ع) و فرا رسیدن هفته وحدت را تبریک گفت و از هفته وحدت به عنوان شعاری برای نشان دادن وحدت امت اسلام در تمام زمان‌ها و همه مکان‌ها نام برد.

 

وی بر حرکت امت اسلام پشت سر یک امام واحد تأکید کرد و افزود: این حقیقت در عصر پیامبر اکرم‌(ص) بود و اسلام پیش رفت؛ انقلاب اسلامی هم که بنیانگذارش نفس‌های گرم و دم عیسوی و خلوص و قلب پاک و عرفان بالای امام خمینی‌(ره) بود، الله اکبر را گفت و ملت ایران به همراه او گفتند الله اکبر و نظام اسلامی بر همین اصل برپا شد.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را افتخار تمام دنیای امروز دانست و از تمام کارشناسان و حقوقدانان این دنیای به اصطلاح متمدن از هر فرقه و جمعیتی، دعوت کرد تا قانون اساسی جمهوری اسلامی را با قانون اساسی جهان مقایسه کنند و ببینند کدام برتر است.

 

وی شریک نبودن در ظلم با رژیم صهیونیستی و آمریکا و شریک نبودن در خونریزی با استکبار را از عظمت‌های بزرگ ملت ایران نام برد و تصریح کرد: اقتدار و پیشرفت علمی ایران و حرکت جوان‌ها به سوی علم قابل انکار نیست، همه به سبب آن است که یک انسان الهی گفت الله اکبر و ملت ایران، شیعه و اهل سنت بلافاصله با هم گفتند الله اکبر و انقلاب، چنین عظمتی را به وجود آورد.

 

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این که امروز رهبر معظم انقلاب همان الله اکبر امام راحل را می‌گوید، گفت: ملت عزیز ایران با همان وفا و صفا به دنبال تکبیرةالاحرام رهبر معظم انقلاب، تکبیرةالاحرام بگویند که تکبیرةالاحرام مردم به دنبال تکبیرةالاحرام رهبر معظم انقلاب مقابله با دشمنان و ادامه بزرگی‌هایی است که دنیا را متوجه خودش می‌کند.

 

وی با اشاره به این که اگر زمان شاه بود و انقلاب به پیروزی نرسیده بود، حکومت ایران از عمل بد و نوکری بسیار، روی حسنی‌ مبارک‌ها و بسیاری از سران مرتجع عرب را سفید کرده بود، اظهار داشت: امام راحل و سلحشوران دوران دفاع مقدس چنان عزت و عظمتی به ایران اسلامی دادند که امروزه نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگویی در دنیا مطرح است.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین حل مشکلات اقتصادی و اخلاقی کشور را به دست ملت و مسؤولان دانست و تأکید کرد: همه همدل و به دنبال ندای رهبری اسلام باشیم و بدانیم که حل مشکلات اخلاقی و اقتصادی به دست خود ما است، بسیاری از مشکلات را می‌توانیم حل کنیم و به خاطر خدا چنین کنیم.

 

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو، ابراز داشت: تمام مردم و مسؤولان با صفا، صداقت و همدلی به همراه امام ملت تکبیرةالاحرام بگویند و پای صندوق‌ها بیایند و برای خدا رأی دهند که این نظام حق است و رفتار دنیای استکبار نشان می‌دهد که تنها نقطه حق اینجا است و قیام ملت‌های جهان اسلام نیز با الهام گرفتن از ایران اسلامی است.

 

آیت‌الله امامی کاشانی، برپایی یک انتخابات پر شور و شوق که تبلیغات دشمن را خنثی و آنان را رسوا کند،‌ وظیفه همه مردم و مسؤولان دانست و تصریح کرد: ان شاءالله همگان به این وظیفه به نحو احسن عمل خواهند کرد و دشمنان مطمئن باشند که هرگز نمی‌توانند ملت ایران را از ایستاده بودن به زمین نشانند.

 

از دیگر سخنان امام جمعه موقت تهران، در پیش بودن یوم الله 22 بهمن‌ماه بود که وی در این‌باره گفت: 22 بهمن‌ماه روزی است که صفوف فشرده ملت بزرگ ایران در خیابان‌ها عظمت نظام اسلامی را نشان خواهد داد و به استکبار خواهد گفت که ملت ایران ایستاده است و از شما خوف و بیمی ندارد، چراکه تمام توجهش به خدا است، همه نیرویش را از خدا می‌گیرد و به خدا تکیه می‌کند.

 

وی همچنین بر گسترده‌تر شدن نهضت قرآنی در جهان اسلام تأکید کرد و با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی است، افزود: جهان اسلام باید این کتاب زندگی را بلند کند و نشان دهد، چراکه انجیل و تورات کتاب زندگی نیست، خود غربی‌ها می‌گویند که در کتاب‌های ادیان گذشته هیچ نیست و هر چه هست قرآن و اسلام است؛ قرآن را باید دست گرفت و بلند کرد که بلندکردن قرآن، قرائت، حفظ، تفسیر، بیان و عمل به آن است. /920/پ201/س

ارسال نظرات