۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۵۴۱۶۷

گسترش وبلاگ‌های قرانی هدف جشنواره آیات است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته داوران دومین جشنواره قرآنی آیات گفت: جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی یکی از مهم ترین جنبه های ایجاد انگیزه در قرآنیان وبلاگ نویس و وبلاگ نویسان قرآنی است.
وبلاگ

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، محمدامین تقوی، مسؤول کمیته داوران بخش محتوایی دومین جشنواره سراسری وبلاگ نویسی قرآنی اظهار داشت: جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی از مهم ترین جنبه های ایجاد انگیزه در قرآنیان وبلاگ نویس و وبلاگ نویسان قرآنی است.

 

وی با اشاره به اهمیت تولید محتوای دینی در فضای مجازی اظهار داشت: وبلاگ یک رسانه است و با توجه به این که رسانه وسیله ای برای نقل و انتقال اطلاعات، ایده ها و افکار افراد جامعه به یکدیگر و وسیله ای برای ارتباط سطحی و عمیق با مخاطب است و موجب انگیزش احساسات و عواطف و قوه ادراکی مخاطب می‌گردد، در محیط وبلاگ که یک رسانه محسوب می‌شود، همین اتفاقات با تأثیری چندین برابر رخ می دهد.

 

وی افزود: در فضای وبلاگ نویسی، ارتباط بین نویسنده و مخاطبان، کاملا مستقیم است و وبلاگ نویس با توجه به شاخصه‌های این تکنولوژی می‌تواند از هر تصویری استفاده کند؛ به هر بیانی می تواند سخن براند؛ از رنگها بهره برد؛ از ابزار های مختلف فضای وبلاگ استفاده کند؛ و در نهایت اثری بیافریند که چندین برابر در دل مخاطبان خود نفوذ کند.

 

تقوی تاکید کرد: در این میان اگر صبغه قرآنی و حدیثی و مذهبی به مضمون مطالب یک وبلاگ افزوده شده و تخصصی سازی شود و وبلاگی کاملا قرآنی ایجاد گردد تحولی شگرف در عرصه آموزش، ترویج، اطلاع رسانی و ارتباط قرآنی می‌تواند ایجاد کند.

 

داور محتوایی جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی با اشاره به لزوم ایجاد امکانات برای وبلاگ نویسان از سوی نهادهای فرهنگی، ‌افزود: باید ساختارها و معیاری برای یک وبلاگ خوب ارائه و یک سیر منطقی و نقشه ی منسجم ذهنی برای نوشته های یک وبلاگ وجود داشته باشد تا از پراکنده گویی جلوگیری شود و لازم است ارائه دهندگان خدمات، امکانات رایگان فرهنگی - مذهبی بیشتری را همچون قالب،‌ بنر، اسکریپت، طرح های گرافیکی و ... تولید و در اختیار وبلاگ‌نویسان قرار دهند.

 

تقوی گفت: فضای مجازی مزیتها و زیبایی های بالقوه و بالفعل زیادی دارد که بهره های فراوانی را می توان از جنبه های مختلف آن برداشت کرد؛ اما متأسفانه اغلب زشتی ها را برجسته می کنند و زیبایی ها و مزیت‌ها در آن سو قرار گرفته و مجالی برای خود نمایی پیدا نمی کنند.

 

وی ادامه داد: از طرفی، ما در زمینه های مختلف قرآنی، متخصص زیادی داریم یا کسانی که در حال کسب تخصص اند. حال با ایجاد رابطه تبلیغی، ترویجی و آموزشی بین این متخصصان و فضای مجازی می شود این آموزه ها و تخصصها را هرچه بهتر و سریع‌تر به مخاطبان انتقال داد و جشنواره وبلاگنویسی قرآنی یکی از مهم ترین جنبه های ایجاد انگیزه در قرآنیان وبلاگ نویس و وبلاگ نویسان قرآنی است.

 

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی در فضای مجازی اظهار داشت: اجرای چنین جشنواره هایی روح تازه ای به فضای مجازی می بخشد و همچون بهار طبیعت عمل کرده و از لابه لای سیاهه ها و ابتذال‌ها و روزمرگی ها، جوانه سبزی با محوریت قرآن و عترت(ع) خود می نمایاند که باید به این جوانه رسیدگی کرد و زمینه را برای تناور شدنش فراهم کرد./935/د101/ب

ارسال نظرات