۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۵۴۱۵۷
گزارشی از نمایشگاه کتاب اهواز؛

استقبال علاقه‌مندان کتاب‌های دینی از نمایشگاه کتاب اهواز

خبرگزاری رسا ـ هفتمین نمایشگاه کتاب پس از هفت روز فعالیت در حالی به کار خود پایان داد که از استقبال بازدیدکنندگان در بخش مذهبی همراه بود.
استقبال علاقه‌مندان کتاب‌های دینی از نمایشگاه کتاب اهواز استقبال علاقه‌مندان کتاب‌های دینی از نمایشگاه کتاب اهواز استقبال علاقه‌مندان کتاب‌های دینی از نمایشگاه کتاب اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هفتمین نمایشگاه کتاب پس از هفت روز فعالیت در حالی به کار خود پایان داد که کتاب های آیت الله طهرانی از استقبال زیاد بازدیدکنندگان در بخش مذهبی همراه بود.

حجت الاسلام عبدالرحمان نواصری، مسؤول غرفه انتشارات مکتب وحی، در حاشیه هفتمین نمایشگاه کتاب خوزستان در گفت و گو با خبرنگار رسا از استقبال مردم خوزستان به خصوص طلاب و روحانیان از کتاب های آیت الله سید محمد حسن طهرانی خبر داد.

وی با بیان این که محققان و اهالی علم و دانش بیشتر به بازدید از این غرفه می پرداختند، ابراز داشت: استقبال طلاب و دانشجویان از آثار علامه طهرانی به واسطه روشنفکری این عالم برجسته است.

حجت الاسلام نواصری در ادامه خاطر نشان کرد: آثار و تحقیقات علامه طهرانی در راستای تبیین پایه های اصلی تشیع و نشر مبانی و معارف اصیل اسلام نگارش شده اند.

عرضه 3 هزار عنوان کتاب عربی

میثم عباچی، مسؤول غرفه انتشارات ویژه نشر استان تهران با اشاره به این که همه کتب موجود در این غرفه به زبان عربی هستند اظهار داشت: استقبال پرشوری از مردم عرب زبان استان خوزستان برای بازدید از کتب حاضر صورت گرفت.

وی با بیان این که کتب موجود از چهار انتشارات عربی معتبر جهان جمع آوری شدند، اظهار داشت: این کتب از انتشارات کشورهای مصر، سوریه لبنان و اردن در این غرفه برای بازدید علاقه مندان قرار داده شده است.

عباچی در ادامه با اشاره به موضوعات کتاب های های موجود تصریح کرد: علوم قرآن و حدیث، ادیان ومذاهب، ادبیات عرب، علوم انسانی، سیره اهل بیت(ع)، اقتصاد و سیاست اسلامی، فلسفه منطق و زیان شناسی مهم موضوعات کتب موجود در این غرفه هستند.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم ابراز داشت: گرانی کاغذ، عمده ترین مسئله در راستای کاهش قدرت خرید مردم است.

مسؤول غرفه انتشارات ویژه نشر استان تهران تصریح کرد: سه هزار عنوان کتاب در حوزه های مختلف مطالعاتی جهت خرید علاقه مندان در نمایشگاه عرضه شد.

سطح کمی تبلیغات مطلوب نبوده است

جواد بازرگان، مسؤول غرفه علی ابن ابیطالب در حاشیه این نمایشگاه از عرضه بیش از 60 عنوان کتاب در این غرفه خبرداد و گفت: در غرفه علی ابن ابیطالب همه کتب پیرامون شخصیت امام علی(ع) و معرفت اسلامی وجود داشت و کتاب گناهان کبیره اثر آیت الله دستغیب بیشترین بازدید از سوی علاقه مندان را داشته است.

وی به سطح کیفی و کمی نمایشگاه اشاره کرد و افزود: حضور گسترده مردم خوب بود، ولی متأسفانه سطح کمی تبلیغات مطلوب نبوده است و امیدواریم این نقص در سال های آینده برطرف شود.

عرضه بیش از100 عنوان کتاب در غرفه مکتب وحی

حجت الاسلام نواصری با اشاره به عرضه بیش از100 عنوان کتاب در غرفه مکتب وحی مستقر در هفتمین نمایشگاه کتاب خوزستان ابراز داشت: بیشترین آمار فروش در طول برگزاری نمایشگاه کتاب های معاد شناسی و امام شناسی بوده اند.

وی با اشاره به ترجمه آثار علامه طهرانی به زیان های مختلف از جمله عربی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی ابراز داشت: علاوه بر کتاب های فارسی، کتاب های ترجمه شده به زبان عربی و محصولات صوتی و تصویری نیز جهت استفاده علاقه مندان جهت فروش قرار گرفته است.

حجت الاسلام نواصری نبود بانک اطلاعاتی در ابتدای ورودی هر سالن را از ضعف های این دوره از نمایشگاه عنوان کرد و افزود: با وجود برخی کاستی ها اما حراست و نظم کلی نمایشگاه بسیار خوب و ارزنده بود.

غرفه ای برای عرضه کتاب های مقام معظم رهبری

 حسین امینی، مسؤول غرفه انقلاب اسلامی ایران در حاشیه هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب اهواز از عرضه بیش از 100 عنوان کتاب و نرم افزار به قلم مقام معظم رهبری پیرامون شخصیت ایشان در نمایشگاه کتاب خبر داد.

وی با اشاره به استقبال چشم گیر مردم خوزستان در روز های پایانی نمایشگاه ابراز داشت: در غرفه انقلاب اسلامی افزون بر کتاب هایی که به قلم مقام معظم رهبری به چاپ رسیده اند، نرم افزار سخنان آیت الله خامنه ای و همچنین برخی از کتاب های منتشر شده در خصوص مسائل مختلف و شخصیت ایشان نیز جهت فروش قرار گرفته است.

امینی به حضور و پرسش و پاسخ قشر جوان در غرفه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در روزهای برگزاری نمایشگاه، کتاب های رساله استفتائات مقام معظم رهبری، زن و بازیابی هویت، چهار گفتار در رابطه با محرم و نرم افزار حدیث ولایت از استقبال خوب بازدیدکنندگان برخوردار بود.

وی با اشاره به بخش ویژه بیداری اسلامی در این غرفه ابراز داشت: در قسمت کتب پیرامون بیداری اسلامی بیش از 30 عنوان کتاب به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی جهت خرید علاقه مندان قرار گرفته شده است.

بزرگ ترین غرفه در اختیار انتشارات حوزوی در نمایشگاه کتاب اهواز

همچنین سید علی موسوی، مسؤول غرفه عرضه کتاب انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در هفتمین  نمایشگاه بزرگ کتاب خوزستان، با بیان این که کتب موجود در این غرفه حدیثی هستند، ابراز داشت: خوشبختانه بازدید از این غرفه خوب بوده و بیشتر قشر علاقه مندان را نسل جوان تشکیل می دهند.

 وی با اشاره به این که انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای هفتمین بار در نمایشگاه کتاب خوزستان شرکت می کند اظهار داشت: بیش از 1500 عنوان کتاب در موضوعات مختلف حدیثی و روایی در این غرفه موجود است.

موسوی با بیان این که جدید ترین کتب موجود در این غرفه کتاب البرهان که به زبان های عربی و فارسی چاپ و منتشر شده است ابراز داشت: چاپ نخست کتاب البرهان 15 جلد بوده که بازدید کنندگان به ویژه طلاب و روحانیان استقبال خوبی از این کتاب کردند

بنا بر این گزارش غرفه های سبک زندگی، وهابیت و پاسخ به شبهات از غرفه های پر بازدید هفتمین دوره از نمایشگاه کتاب خوزستان بودند.

در این غرفه ها کارشناسان حوزه و دانشگاه به سؤالات مخاطبان در زمینه های مطرح شده پاسخ دادند و کتاب هایی در این زمینه به بازدیدکنندگان معرفی کردند./9464/گ503/س

ارسال نظرات