۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۵۴۰۸۰

حماسه 6 بهمن آمل مقطعی دوران ساز در تاریخ انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری و استاندار مازندران با صدور پیامی مشترک اعلام کردند: رویداد ماندگار ششم بهمن آمل، مقطعی شکوهمند و دوران ساز در تاریخ پرغرور انقلاب اسلامی ایران است که دگر بار معادلات جبهه نفاق و کفر را در ارزیابی ملت بزرگ ایران اسلامی به هم ریخت.
بيانيه

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده و لی فقیه در مازندران و سید علی اکبر طاهایی، استاندار امروز در پیامی به مناسب حماسه ششم بهمن آمل اعلام کردند: رویداد ماندگار ششم بهمن سال 1360، مقطعی شکوهمند و دوران ساز در تاریخ پرغرور انقلاب اسلامی ایران است که دگر بار معادلات جبهه نفاق و کفر را در ارزیابی ملت بزرگ ایران اسلامی به هم ریخت.

 

در این بیانیه آمده است: رویداد ماندگار ششم بهمن سال 1360، مقطعی شکوهمند و دوران ساز در تاریخ پرغرور انقلاب اسلامی ایران است که دگر بار معادلات جبهه نفاق و کفر را در ارزیابی ملت بزرگ ایران اسلامی به هم ریخت و طرح با شکوهی از تبلور ایثار جمعی مردم انقلابی در صیانت از میراث ارزنده شهدا و امام شهدا را به تصویر کشید و صفحات زرینی از تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی را به خود اختصاص داد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: دفاع دلاور مردان شهر هزار سنگر آمل، با تقدیم 40 شهید، از جمله حماسه های کم نظیر تاریخ این مرز و بوم است که با مقاومت و دفاع از اهداف والای انقلاب اسلامی، دست دشمنان را از گزند رساند به کیان میهن اسلامی ایران باز داشت.

 

این بیانیه می افزاید: این حماسه و مجاهدت مردم انقلابی آمل آن چنان جلوه با شکوهی یافت که حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود آن را به عنوان حماسه ستودنی یاد کردند و فرمودند: «ما باید از شهر آمل و مردم فداکار آن تشکر کنیم.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است: بی تردید این حماسه تنها متعلق به یک منطقه و جغرافیای خاص نیست بلکه یک رخداد ملی برای حراست از انقلاب اسلامی در سال های آغازین پیروزی بود که در تاریخ آن ماندگار شد.

 

اینک که به حول و قوه الهی، کاروان انقلاب اسلامی همه فراز و فرودها را پشت سر گذاشته و با اقتدار تمام بر مواضع اصلی و مکتبی خود تأکید نمود، در ادامه نیز با الهام از ارواح قدسی شهدا و عنایات خداوند سبحان و رهنمودهای داهیانه رهبر معزز انقلاب اسلامی، موانع را رفع و بارقه امید را در دل مستضعفان جهان روشن خواهد کرد.

 

اینجانبان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این حادثه تاریخ ساز، برخود فرض می دانیم تا از افتخار آفرینی های پرچمداران دیار علویان در همه صحنه ها سپاسگزاری کنیم. چرا که معتقدیم تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهداست و عزت امروز اسلام و مسلمین به برکت جان فشانی های آن گلگون کفنان در صحنه های کارزار بوده است.

 

رجاء واثق داریم که مردم ولایتمدار و شهید پرور مازندران در راستای ارادت بی پایان خود به مقام عظمای ولایت، چونان همیشه با حضور مؤثر و مستمر در عرصه های مذهبی، سیاسی و فرهنگی وفاداری خود را به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اثبات رسانده و دشمنان را مأیوس و ناامید خواهند ساخت./950/د102/ب

ارسال نظرات