۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۵۳۸۲۹

احداث موزه مقاومت در میانه به دستور وزیر آموزش و پرورش

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری همایش بین‌المللی نیمکت‌های سوخته، وزیر آموزش و پرورش دستور احداث موزه مقاومت در محل گلزار شهدای زینبیه میانه را صادر کرد.
شهداي زينبيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش بین‌المللی نیمکت‌های سوخته با هدف گرامیداشت شهدای مدارس بمباران شده داخل و خارج از کشور به همراه شهدای مدارس دخترانه ثارالله و زینبیه شهرستان میانه عصر روز گذشته با حضور وزیر آموزش و پرورش و خانواده‌های شهدای دانش‌آموز از کشورهای اسلامی لبنان، فلسطین، افغانستان و عراق برگزار شد.

 

حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که همایش نیمکت‌های سوخته، همایشی خدایی و از جنس نور است، اظهار داشت: امروز ملت ایران برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی نیازمند آرمان و تفکر شهداست، از این رو بایستی در هر حال یاد و خاطره آن بزرگمردان عرصه ایثار و شهادت گرامی داشته شود.

 

وی با تأکید بر این‌که خداوند عاشورا را برای بشریت به ویژه ملت ایران تمام نکرده است، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس سرشار از صحنه‌های عاشورایی در کربلای ایران بود، این ملت تا به امروز عاشورایی عمل کرده است، در حقیقت تفاوت ملت ایران با دیگر ملل نیز در زنده نگه داشتن عاشوراست.

 

وزیر آموزش و پرورش، اتحاد سه رکن رهبری، قرآن و مردم را سبب پیروزی نظام اسلامی دانست و گفت: دشمنان ما به تاریخ اسلام مسلط بوده و با روش های مختلف سعی در ریشه کنی این ارکان برای شکست نظام دارند، وقتی دشمن در جبهه نبرد امکان پیروزی برایش ممکن نبود، مجبور به بمباران شهرها و مدارس شد.

 

حاجی بابایی آغاز جنگ شهرها را نشان از چهره خبیش رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: شهدای دانش‌آموز مدارس زینبیه و ثارالله میانه نماد مقاومت و مظلومیت ملت ایران در برابر دشمن تا بن دندان مسلح هستند، شهدای دانش آموز میانه همچون گوهر تابنده راهنمایی ززندگی سعادتمند بشری هستند.

 

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود دستور احداث موزه مقاومت در محل گلزار شهدای زینبیه میانه را صادر کرد و با اشاره به برگزاری این همایش در گستره بین‌المللی اظهار داشت: موضوع شهدا می‌تواند یک موضوع بین المللی باشد تا بتوانیم آن را در دنیا به تصویر بکشیم و قصه واقعی این دانش‌آموزان شهید را برای جهانیان بیان کنیم.

 

همچنین علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در سخنانی شهدای مدارس زینبیه و ثارالله میانه را سند زنده جنایت رژیم سفاک بعثی دانست و اظهار داشت: شهدای زینبیه و ثارالله از مظلوم‌ترین شهدای انقلاب اسلامی هستند، همایش بین‌المللی نیمکت‌های سوخته فرصتی است تا مظلومیت دانش آموزان شهید میانه را نشان دهیم.

 

وی با اشاره به این‌که شهدای زینبیه با علم به وقوع بمباران هواپیماهای عراقی با حضور در سر کلاس‌ها در مدرسه درس ایثار و شهادت به جهانیان آموختند، گفت: آگاهانه آمدن دانش‌آموزان میانه در سر کلاس‌های خود درس ایثار و شهادت به جهانیان است، این بزرگان رهروان سلاله حضرت زهرا(س) هستند که ما را از گرداب‌ جنگ نرم استکبار رهایی می دهند.

 

گفتنی است، همایش نیمکت‌های سوخته به مناسبت یادواره شهدای دبیرستان دخترانه زینبیه و ثارالله که در روزهای 11و 12 بهمن سال 65 از سوی رژیم صدام بمباران شد و تعداد زیادی از دانش آموزان شهید و مجروح شدند، در شهر میانه برگزار شد./935/پ202/س

ارسال نظرات