۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۱۵۳۷۵۳

پیام آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی به مناسبت نهم ربیع‌ سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) پیامی صادر و تاکید کرد: از وظایف بسیار مهم شیعیان در عصر غیبت شکر این نعمت بزرگ است که هر چه بیشتر و گسترده تر بروز داشته باشد آثار مفید و برکات آن موجب قرب الهی و نشان از حیات و زنده بودن جامعه مهدوی دارد.
آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید به مناسبت نهم ربیع‌ سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) پیامی صادر کرد.

متن پیام این مرجع تقلید به این شرح است: 

قال الله تعالی :« وَ ذَکِّرْهُمْ بِایَّامِ الله »

 السلام علی المهدی الذی وعد الله به الامم

 

یوم الله بزرگ نهم ربیع المولود ، سالروز آغاز ظهور موفور السرور ولایت و امامت حضرت ولی الله الاعظم امام مبین و حصن حصین ، بقیة الله فی الأرضین موعود انبیاء مرسلین و مقصود از  « فَمَنْ یَأْ تیکُمْ بِماءٍ مَعینِ » الامام الثانی عشر الحجة ابن الحسن المهدی ارواح العالمین له الفداء است.

 

این روز مقدس را به ساحت مبارک آن ولی دوران و به عموم منتظران روزگار رهایی و عصر نجات و خلاص بشر از ظلم و بی عدالتی و استکبار ، تبریک و تهنیت عرض می کنم . در حقیقت باید گفت از امروز و از درون تاریخ هجری تاریخ پر برکت و نوین عصر مهدوی آغاز می شود.

 

ملت شریف ایران و تمام شیعیان جهان افتخار دارند که چنین روز بزرگی را جشن گرفته و آن را عزیز و گرامی دارند.

 

بزرگترین نعمت الهی در هر عصر و زمان ، وجود ذی جود حجة الله است که به تصریح حضرت امیر المومنین علیه السلام زمین ، خالی از وجود او نخواهد بود که یا ظاهر و مشهود و یا غائب و مستور است و اوست که آیات و بینات الهی را از زوال و بطلان نگه می دارد.

 

از وظایف بسیار مهم شیعیان در عصر غیبت شکر این نعمت بزرگ است که هر چه بیشتر و گسترده تر بروز داشته باشد آثار مفید و برکات آن موجب قرب الهی و نشان از حیات و زنده بودن جامعه مهدوی دارد.

 

از مظاهر درخشان شکر این نعمت بالخصوص یاد حجت خدا در ایام متبرک و روزها و زمان های منسوب به آن حضرت و گرامیداشت این روزها و شب ها ، به دعا  و عبادت ، اصلاح امور و شئون دینی ، احیای امر آن امام عزیز و تجدید عهد و بازگشت به خدا و محاسبه نفس و مخصوصا دعا برای تعجیل فرج و ظهور آن حضرت است که افضل اعمال است.

 

ما امروز وظیفه داریم که خصوصیات و امتیازات جامعه مهدوی و دولت کریمه الهی را به جهان معرفی نمائیم که جهان تشنه عدل و مواسات و جهان خسته ا ز ظلم و جنایات و قتل و خونریزی خود را برای روز رهائی و روز زیبای مهربانی آماده کند و امیدوار و منتظر وعده الهی برای برپائی حکومت واحد عدالت باشد که « إنَّهُم یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً».

لطف الله صافی

نهم ربیع المولود 1434 ه . ق

 /927/د102/ج

 

ارسال نظرات