۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۵۳۰۷۳
آیت‌الله حسینی بوشهری خبر داد؛

تقویت و توسعه حوزه های علمیه در مناطق مرزی

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار امام جمعه ایرانشهر از برنامه ریزی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای توسعه و تقویت مدارس علمیه در استان های مرزی و حساس کشور خبر داد.
آيت الله حسين بوشهري ديدار نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايرانشهر با مراجع و علما ديدار نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايرانشهر با مراجع و علما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور صبح امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین طاوسی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایرانشهر گفت: گرچه شما در مناطق دور دست و محروم مشغول خدمت هستید ولی بدون مبالغه دل ما همراه شماست و تلاش می کنیم در حد توان یار و یاور شما باشیم و بدانید کار و زحمات شما دارای مراتب ارزشمندی در پیشگاه خداوند متعال است.
وی افزود: شما افسران و سربازانی هستید که در جبهه و خط مقدم حضور پیدا کردید و این وظیفه ما است که  شما را پشتیبانی و کمک کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به این‌که برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا اهتمام و توجه ویژه‌ای به شهرهای زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار انجام شود، اظهار داشت: در تلاش هستیم کارهای خوب و مثمرثمری در این شهرها انجام دهیم تا به نوعی از مشکلات اعتقادی و فرهنگی این شهرها کاسته شود.
آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: چون مناطقی همچون زاهدان، ایرانشهر و چابهار متأثر از فضای فرهنگی دیگری هستند، درصدد هستیم در این راستا حوزه‌های علمیه را گسترش دهیم تا بتوانیم از این طریق فضای فرهنگی و دینی بهتری را در این شهرها حکم‌فرما کنیم.
وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب هم اهتمام ویژه‌ای نسبت به ساخت حوزه های علمیه دارند، گفت: در حال حاضر با مشکل زمین روبرو هستیم و اگر این مشکل برطرف شود نسبت به ساخت حوزه‌های علمیه اقدام خواهد شد.  
امام جمعه قم با بیان این که قرار شده حقوق اساتیدی که در مناطق محروم خدمت می‌کنند افزایش پیدا کند، گفت: با این کار اساتید فعال در مناطق محروم و خطرناک انگیزه بهتری پیدا می‌کنند و بیشتر از قبل به تلاش و کوشش خود ادامه می دهند.
وی با اشاره به این که باید از فضلا و طلاب بومی ساکن در قم برای تبلیغ دین کمک گرفته شود، افزود: جلسه و نشستی را با طلاب داشته باشید و آنها را تشویق کنید تا شما را در تبلیغ تشیع و امور دینی یاری و کمک کنند.
آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: با مراجع بزرگوار هم رایزنی کرده ایم تا شهریه طلابی که برای تبلیغ به مناطق محروم هجرت می کنند بیشتر شده و قطع نشود و به نوعی از آنها پشتیبانی صورت بگیرد تا انگیزه تبلیغ در آنها از بین نرود و با جدیت بیشتری به تبلیغ دین و سیره اهل بیت(ع) بپردازند.
گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین طاوسی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایرانشهر در مورد وضعیت فرهنگی، سیاسی و حوزه های علمیه برادران و خواهران ایرانشهر گزارشی ارائه کرد./907/پ202/ج
ارسال نظرات