۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۵۲۹۰۸
امام جمعه موقت اردبیل:

ایران در حمایت از مسلمانان نگرش فرقه‌ای ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اکبری‌جدی با تأکید بر این‌که مواضع نظام اسلامی ایران در سه دهه گذشته بر کسی پوشیده نبوده است، گفت: ایران در حمایت از مسلمانان هیچ نگاه فرقه ای و مذهبی نداشته است.
حجت الاسلام صابر اکبري جدي، رييس بنياد دايره المعارف اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام صابر اکبری جدی، امام جمعه موقت اردبیل، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان دیدار اقشار مختلف مردم قم اظهار داشت: رهبر انقلاب در این سخنان ارزشمند پرده از توطئه‌ها و فتنه‌های پنهان دشمن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برداشتند.

 

وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی دشمن در این انتخابات به مراتب گسترده‌تر از فتنه سال 88 خواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمن با راه‌اندازی جنگ روانی به دنبال بدبینی و یأس مردم نسبت به نظام اسلامی و انتخابات سال آینده هستند، باید هوشیار بود و به گفته رهبر انقلاب به‌گونه‌ای عمل نکنیم که ناخواسته جدول دشمن پر شود.

 

حجت الاسلام اکبری جدی با اشاره به این‌که طرح مسأله انحرافی انتخابات آزاد از سوی ورشکستگان سیاسی با اهداف مورد نظر استکبار جهانی است، تصریح کرد: آزادترین و در عین حال پرمشارکت ترین انتخابات‌های دنیا، در ایران برگزار می شود و همان گونه که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید داشتند اگر موردی در انتخابات باشد که افرادی درباره وجود تخلف در آن سخنی داشته باشند باید از مجاری قانونی پیگیری شود.

 

امام جمعه موقت اردبیل بر ضرورت بصیرت و هوشیاری مردم در انتخابات خرداد سال 92 تأکید کرد و گفت: بدون شک مردم با حضور گسترده و آگاهانه در این انتخابات بار دیگر فتنه‌های رنگین دشمنان نظام اسلامی را به سراب تبدیل خواهند کرد، البته برای ادامه مسیر انقلاب بایستی از افراط و تفریط در ولایت‌مداری پرهیز کرد.

 

حجت الاسلام اکبری‌جدی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اوضاع و شرایط سیاسی حاکم بر منطقه افزود: غرب چنین ادعا می کند که چون حاکمیت سوریه، علوی و شیعی است ایران از دولت بشار اسد حمایت می کند، در حالی‌که شاهدیم چون در بحرین، شیعیان علیه حکومت قیام کرده‌اند نظام ایران از مخالفان و معترضان علیه دولت پشتیبانی می کند.

 

وی با تأکید بر این‌که مواضع نظام اسلامی ایران در سه دهه گذشته بر کسی پوشیده نبوده است، گفت: ایران بر اساس مواضع اصولی خود از مردم فلسطین در مقابل ستم های رژیم صهیونیستی حمایت می کند، این در حالی است بیشتر مردم فلسطین شیعه مذهب نیستند. در کشمیر هندوستان و میانمار نیز مسلمانان قتل عام شدند، ایران به حمایت از مسلمانان برخاست در حالی که هیچ نگاه فرقه ای و مذهبی در این زمینه وجود نداشته است.

 

امام جمعه موقت اردبیل افزود: ایران اسلامی به صراحت اعلام کرد که در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه در برابر تجاوزها و جنایت های رژیم صهیونیستی به صورت معنوی و مادی پشتیبانی کرد و هیچ واهمه‌ای از تهدیدهای دشمن ندارد، واقعیت این است که ایران اسلامی حامی مستضعفان عالم است، خواه مسلمان و خواه غیرمسلمان باشند./935/پ202/س

ارسال نظرات