۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۵۲۷۹۵

برنامه‌های خراسان جنوبی به مناسبت شهادت امام رضا

خبرگزاری رسا ـ برگزاری صد و پنجاه سخنرانی با حضور اساتید برتر حوزه علمیه قم و خراسان در مساجد و اعزام شصت طلبه حوزه علمیه سفیران برای تبلیغ به مناطق محروم خراسان جنوبی از برنامه‌های این استان در ایام شهادت امام رضا(ع) است.
مراسم شهادت امام رضا در حرم آن حضرت

حجت‌الاسلام محمد صادقی‌خواه، مسؤول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این‌که برنامه‌های سخنرانی ویژه‌ای در استان همزمان با شهادت امام رضا(ع) تدارک دیده شده است، گفت: همزمان با شهادت امام رضا(ع)، سخنران‌های برجسته حوزه علمیه خراسان و قم در مساجد شهرستان‌های مختلف در خصوص ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) سخنرانی خواهند کرد.

 

وی با اشاره به این‌که این سخنرانی‌ها به مدت 10 شب در تمامی مساجد پرجمعیت سطح استان برگزار خواهد شد، گفت: نمایشگاه‌های عکس با موضوع خورشید توس و مسابقه‌های کتابخوانی با محوریت ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) نیز در مساجد استان برگزار خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام صادقی‌خواه ادامه داد: مردم در ایام ماه محرم حضور پررنگی در جلسات سخنرانی علمای برجسته داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود در ایام شهادت امام رضا(ع) نیز مساجد استان شلوغ باشد.

 

وی با بیان این‌که معرفی ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) برای قشر جوان مهم‌ترین وظیفه حوزویان به خصوص استادان حوزه علمیه خراسان است، گفت: باید وظیفه همجواری با این امام بزرگوار را به جا آورده و سعی کنیم عماری برای معرفی شخصیت ایشان به اقشار مختلف جامعه باشیم.

 

مسؤول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، همچنین از برگزاری جلسات درس اخلاق در مساجد استان خبر داد و گفت: برگزاری این جلسات در مساجد علاقه و اشتیاق جوانان را برای حضور در مساجد بیشتر کرده است.

 

حجت‌الاسلام صادقی‌خواه در پایان یادآرو شد: همزمان با شهادت امام رضا(ع) جلسه عزاداری ویژه‌ای نیز در مسجد امام حسین(ع) شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

 

اعزام شصت طلبه به مناطق محروم استان

 

حجت‌الاسلام مهدی حاجی‌زاده، معاون فرهنگی حوزه علمیه سفیران خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند از اعزام شصت طلبه این حوزه به عنوان مبلغ به مناطق محروم خراسان جنوبی خبر داد.

 

وی با بیان این‌که این سومین بار در سال جاری است که طلاب حوزه علمیه سفیران برای تبلیغ به مناطق محروم اعزام می‌شوند، گفت: هدف از این اعزام‌ها تبیین احکام دین و معرفی ابعاد شخصیتی اهل بیت برای مردم مناطق محروم و نیز کسب تجربه برای طلاب است.

 

وی با اشاره به این‌که خراسان جنوبی با کمبود طلبه و مبلغ مذهبی روبه‌رو است، گفت: اعزام این طلاب می‌تواند بخشی از کمبودهای مذهبی مردم را جبران کند که حوزه علمیه سفیران همه ساله 100 تا 150 طلبه را برای تبلیغ به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام می‌کند.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده با بیان این‌که بعضی از این طلاب برای تبلیغ به دانشگاه‌ها می‌روند، گفت: حضور طلاب در دانشگاه‌ها سبب رونق مباحث مذهبی در دانشگاه‌های استان شده است.

 

وی با بیان این‌که تبیلغ فرصت مناسبی برای خودسازی طلاب است، گفت: در ایام تابستان نیز 150 طلبه به طرح هجرت اعزام خواهند شد؛ مردم مناطق محروم درخواست‌های زیادی برای حضور طلاب در این روستاها دارند و از مجالس سخنرانی آنها استقبال زیادی می‌کنند./932/پ202/س

ارسال نظرات