۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۵۲۶۲۸
عضو شوای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

ارتقای کیفی تولید داخل زمینه‌ای برای تحریم کالاهای خارجی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که کیفی‌نگری و کیفی‌سازی تولید داخل از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: ارتقای کیفی تولید داخل زمینه‌ای برای تحریم کالاهای خارجی است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شوای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، امروز در بازدید از طرح های در دست اجرای شهرک صنعتی اهر زمینه سازی برای اشتغال پایدار در منطقه را بزرگ‌ترین خدمت به نظام و انقلاب دانست و اظهار داشت: تحقق شعار سال در رفع معضل بیکاری بایستی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این‌که عالی ترین تعاریف و مضامین در خصوص کار و کارگر از سوی اسلام و مبانی ارزشمند دینی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب بوده است، بدون توجه ویژه به زیرساخت های اقتصادی و صنعتی و البته حضور در عرصه کار و تولید محقق نخواهد شد.

 

امام جمعه اهر با بیان اینکه ارزش کار و تلاش از دیدگاه اسلام بسیار متعالی است، گفت: کیفی نگری و کیفی سازی تولید داخل از اهمیت بسزایی برخوردار است، در حقیقت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی راهکار عملی برای عبور از گردنه تحریم هاست.

 

وی ترویج فرهنگ و روحیه جهاد و تلاش لازمه تقویت و توسعه اقتصاد جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد:  بسیاری از پیشرفت های اقتصادی و صنعتی کشور در سایه نیروهای بومی و دانشمندان جوان کشور محقق شده است، مردم ایران به حق واژه «ما می توانیم» را تعبیر کرده اند، از این رو تحریم های بین المللی نه تنها تأثیری در اقتصاد کشور نداشته است، بلکه سبب خودکفایی در بسیاری از زمینه‌ها شده است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر توجه به امنیت سرمایه گذاران و احقاق اصل 44 قانون اساسی گفت: تقویت روحیه جهادی در ابعاد مختلف اقتصادی ضرورتی برای تحقق شعار است، به عبارت دیگر مسؤولان باید تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند تا اقتصاد داخلی رونق گیرد.

 

امام جمعه اهر خاطرنشان کرد: امروز دغدغه مسؤولان فراهم کردن فضای مناسب برای تولید و اشتغال بوده و هرکس به اشتغال و سرمایه گذاری منطقه در جهت رشد و توسعه آن گام‌های عملی و اساسی بردارد، بزرگ‌ترین خدمت را به مردم منطقه کرده و این مسأله نوعی عبادت و جهاد است.

 

وی فراهم نبودن فرصت اشتغال برای جوانان منطقه را مهم‌ترین مشکل شهرستان اهر دانست و گفت: امیدواریم با بهره برداری از این طرح های در دست اجرا شاهد اشتغال جمعی از جوانان جویای کار دراین طرح ها باشیم که البته برگزاری اولین همایش سرمایه گذاری اهر در سال گذشته نیز منشاء بسیاری از این طرح ها با مشارکت افرار خیر و سرمایه گذاران بوده است.

 

روحانیان وجوب فریضه الهی را زکات را تبیین کنند

 

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر همچنین امروز در جلسه احیای زکات، برنامه‌ریزی مناسب ستاد برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات با راهکارهای مناسب و متناسب با سلایق مختلف و اقشار جامعه را ضروری دانست و بر تلاش همه‌جانبه اعضای ستاد در این زمینه تأکید کرد.

 

وی با بیان این‌که امروز به برکت انقلاب اسلامی زکات که در قبل از انقلاب به فراموشی سپرده شده بود، احیا شده و مردم به عنوان یک فریضه اهتمام به تحقق آن دارند، گفت: تشکیل شورای سیاستگذاری، فرهنگ‌سازی و فعالیت گروه‌های پژوهشی، تحقیقی و تبلیغی در این راستا از اهمیت ویژه برخوردار است.

 

عضو شوای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اهتمام ویژه روحانیت و حوزه های علمیه در ترویج احکام و مبانی مربوط به فریضه واجب زکات تصریح کرد: اقشار تاثیرگذار جامعه از جمله طلاب و روحانیان در این خصوص با برنامه‌ریزی مؤثر و حضور در روستاها، مدارس و بازار وجوب این فریضه الهی را برای اقشار مختلف جامعه بازگو و تبیین کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات