۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۵۲۰۶۸
همزمان با اربعین؛

همایش هیأت‌های حسینی تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) همایش بزرگ هیأت‌های حسینی، دسته‌جات عزاداری و عاشقان ولایت و امامت در تبریز برگزار خواهد شد.
همایش هیأت‌های حسینی تبریز برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) همایش بزرگ هیأت‌های حسینی، دسته‌جات عزاداری و عاشقان ولایت و امامت فردا از ساعت 10 صبح در میدان ساعت(شهرداری) تبریز برگزار خواهد شد.

 

همچنین همزمان با ایام سوگواری اربعین حسینی در مراسمی با عنوان « عشق کروانی»  از شاعران معاصر آئینی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تجلیل به عمل می آید، در این مراسم از حسین صحاف تبریزی، محمد حجت السلام(متخلص به نیر)، سیدرضا حسینی (متخلص سعدی زمان) و عبدالعظیم ذهنی زاده به عنوان شاعران صدیق و پابکاز اهل بیت تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

نکته قابل تامل در این آیین، تجلیل از خانواده تعدادی از این شاعران بزرگوار است که اکنون در قید حیات نیستند و به رحمت خدا رفته اند. در حاشیه این آیین نیز از فخر الذاکرین، پیرغلام آستان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) استاد حاج فیروز زیرک کار، به صورتی ویژه تجلیل خواهد شد.

 

مراسم «کاروان عشق» به ابتکار و همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، شنبه شانزدهم دی از 1391 ساعت 18 در مجتمع فرهنگی هنری تبریز برگزار خواهد شد و عموم علاقه مندان آستان قدسی اباعبدالله می توانند در این آیین شرکت کنند.

 

بنابر این گزارش، طلاب و روحانیان حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز نیز امروز در آستانه اربعین حسینی اقدام به برگزاری مراسم سینه‌زنی خیابانی از مقابل مسجد سالار شهیدان تبریز به سمت چهارراه آبرسان کردند که با استقبال اقشار مختلف مردم تبریز همراه بود.

 

همچنین به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، مراسم شبیه خوانی قیام عاشورا با حضور هیأت شبیه خوانی راهیان کربلا تبریز پنج شنبه 14 دی ماه ساعت 14:30 در محل فرهنسگرای الغدیر واقع در انتهای خیابان ستارخان برگزار می شود که شرکت در این آیین برای عموم علاقه مندان آزاد است.

 

دومین کارگاه خوشنویسی اربعین عشق نیز امروز با حضور هنرمندان متعهد خوشنویسی در محل یادمان مفاخر آذربایجان واقع در خیابان آزادی، جنب مسجد طوبی برگزار می شود که طی آن شرکت‌کنندگان به ارائه طرح‌های خوشنویسی پیرامون موضوع اربعین حسینی، نهضت عاشورا و حضرت زینب کبری(س) می پردازند./935/پ203/ب

ارسال نظرات