۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۵۱۵۵۷
همزمان با سالروز حماسه 9دی صورت گرفت؛

تجلیل علما، روحانیان و مردم از مواضع انقلابی آیت الله نوری همدانی

خبرگزاری رسا ـ تجمع مردم و طلاب عاشورایی در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با هدف بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی و اعلام انزجار از فتنه گران و عوامل استکبار در قم برگزار شد.
1/ آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز حماسه 9دی، شماری از علما، شخصیت های حوزوی، طلاب، روحانیان و دیگر اقشار مردمی در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی اجتماع و از مواضع شجاعانه این مرجع تقلید در دفاع از انقلاب، ارزش های دینی و انقلابی تجلیل کردند.

 

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین و استاد سطح عالی حوزه علمیه قم،‌ طلاب و فضلا و استادان حوزه علمیه قم در این مراسم حضور داشتند.

 

در ادامه این مراسم حضرت آیت الله حسین نوری همدانی به سخنرانی و روشنگری درباره حوادث پیش و پس از انقلاب و همچنین حوادث دهه گذشته به ویژه فتنه 88 و ابعاد مختلف حماسه 9 دی پرداخت.

 

این استاد درس خارج حوزه‌ علمیه قم نهم دی‌ را روز تجلی بصیرت مردم خواند و با بیان این که هر حادثه‌ای دارای ریشه و مقدمه‌ای است که با آن شناخته و مورد تحقیق قرار می‌گیرد، گفت: برای ارزیابی صحیح هر مسأله‌ای، ریشه‌ یابی دقیق آن مسأله اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: پیش از آن که قدرت‌های استکباری سرنوشت همه مردم دنیا به ویژه مسلمین را در قبضه قدرت خود در آورند، مسلمانان در قله اقتدار و تمدن بودند، اما مستکبران به وسیله ایجاد جنگ‌های صلیبی مسلمین را تحت سیطره خود درآورده و جریانات سیاسی و مذهبی را به دست خود رقم می‌زدند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدایی بودن قدرت امام و ارتباط آن با دین و اعتقاد مردم، اظهار داشت: این انقلاب ریشه در قرآن، روایات و اهل بیت دارد و دلیل تحرک کشورهای استبدادی در جهت ضربه زدن به انقلاب جمهوری اسلامی ایران این است که می‌دانند با ادامه و رشد انقلاب اسلامی عظمت اسلام تجدید خواهد شد./908/پ203/ج

 

ارسال نظرات