۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۱۵۱۴۱۸
همزمان با نهم دی ماه؛

بیش از 200 سخنران مذهبی به شهرستان‌های خراسان جنوبی اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام بیش از 200 سخنران همزمان با نهم دی به شهرستان‌های مختلف خراسان جنوبی خبر داد.
نهم دي

حجت‌الاسلام محمد سلم آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این‌که نهم دی ماه نقطه عطفی در تاریخ ایران پس از انقلاب است، گفت: این روز را باید دومین انقلاب ملت ایران در دفاع از نهضت اسلام و عاشورا عنوان کرد.

 

وی افزود: با توجه به اهمیت این روز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برنامه‌های ویژه‌ای را در شهرستان‌های مختلف این استان در نظر گرفته است.

 

مسؤول هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که در روز پنجشنه، هشتم دی، مراسم زیارت عاشورا به صورت سراسری در دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برگزارشد، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در این مراسم پس از برگزاری زیارت عاشورا مدت زمان کوتاهی در مورد واقعه نهم دی سخنرانی کردند.

 

حجت‌الاسلام سلم آبادی، ادامه داد: در پادگان‌های استان نیز بخشی از مراسم صبحگاه به بیان دستاوردها و اهداف نهم دی اختصاص یافته است.

 

وی همچنین از حضور ائمه جماعات به عنوان سخنرانان نهم دی در مساجد و هیأت‌های مذهبی خبر داد و افزود: هماهنگی لازم در این زمینه با بانیان هیأت‌های مذهبی نیز انجام شده است.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری مراسم ویژه نهم دی در مسجد امام حسین بیرجند خبرداد و گفت: در خطبه‌های قبل از نماز جمعه این هفته شهرستان‌ها در مورد دستاوردهای نهم دی و نقش بصیرت در دوره‌های تاریخی مسلمانان سخنرانی کردند.

 

وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های پخش فیلم مرتبط با حماسه نهم دی در مساجد سطح استان خبر داد و گفت: برگزاری پرشکوه حماسه نهم دی در اوضاع کنونی کشور می‌تواند راهگشای تحریم‌ها باشد.

 

حجت‌الاسلام سلم آبادی با بیان این‌که نهم دی، روز پیروزی حق بر نفاق است، گفت: بزرگداشت این روز موجب افزایش بصیرت مردم و یادآوری این پیروزی بزرگ به دشمنان نظام بوده و در توطئه‌های دشمنان نقش بازدارنده دارد.

 

وی یادآور شد: مردم با حضور گسترده خود در مراسم بزرگداشت نهم دی بار دیگر سیلی محکمی بر دهان نفاق و منافق خواهند زد و از به وجود آمدن حوادثی مانند عاشورای سال 88 جلوگیری خواهند کرد./932/ت303/ب

ارسال نظرات