۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۵۱۱۸۷
در مشهد؛

همایش ملی قرآن و علوم پزشکی آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قضاوت قرآن بدون آگاهی خطرناک است و به همین دلیل باید با رعایت قواعد تفسیر به ترجمه و تشبیه آیات قرآن مرتبط با علوم پزشکی به صورت دقیق پرداخت.
علوم پزشکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود محمدزاده شبستری، رییس همایش ملی قرآن و علوم پزشکی و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، صبح امروز(ششم دی) در مراسم افتتاحیه همایش ملی قرآن و علوم پزشکی  با اشاره به آیات مرتبط با علم پزشکی و بیماری در قرآن کریم اظهار داشت:حضرت یونس(ع) هنگام گرفتاری در دهان نهنگ «لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ »(سوره انبیاء/ آیه 87)» را می‌خواند و این بدان معنا است که خداوند بشارت داده است که این دعای شفای بیماران است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خراسان‌ رضوی در ادامه به بیان و تبیین مباحث کاربردی مربوط به پیشگیری و حفظ سلامت در قرآن پرداخت و اظهار داشت: ارتباط قرآن و علوم پزشکی ارتباطی ناگسستنی و غیرقابل انکاراست.

حجت‌الاسلام ترابی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان این که در علوم پزشکی باید از حوزه علوم قرآنی مدد گرفته شود چرا که نتیجه آن برای جامعه مفید است، تصریح کرد: قضاوت قرآن بدون آگاهی خطرناک است و به همین دلیل باید با رعایت قواعد تفسیر به ترجمه و تشبیه آیات قرآن مرتبط با علوم پزشکی به صورت دقیق پرداخت.

دبیر علمی همایش ملی قرآن و علوم پزشکی در ادامه از نبود نیروی متخصص کافی در حوزه قرآن و علوم پزشکی انتقاد کرد و گفت: هر چند در حوزه و دانشگاه هستند افرادی که با هر دو محور قرآن و علوم پزشکی آشنایی دارند؛ اما این مقدار کافی به نظر نمی‌رسد و از سویی استفاده از تفسیر قرآن در علوم پزشکی باید با رعایت اصول و قواعد باشد و در مباحث پزشکی باید از اشارات قرآنی و پیام‌های کلام وحی نیز استفاده شود.

 گفتنی است، در دو روز برگزاری همایش در روزهای ششم و هفتم دی، 15 سخنرانی و 191 پوستر در کنگره از میان 435 مقاله ارسالی ارائه می شود./934/پ202/س 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات