۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۱۵۰۹۸۹
قائم‌مقام مؤسسه امام‌خمینی:

اخلاص رهبری و یارانشان فتنه 88 را به فرصت تبدیل کرد

خبرگزاری رسا ـ قائم‌مقام مؤسسه آموزشی‌پژوهشی امام‌خمینی(ره) ضمن تبیین ضرورت وجود اخلاص در کارها تصریح کرد: عاملی که توانسته نظام ما را به رهبری مقام عظمای ولایت از همه بحران‌ها به‌خوبی عبور دهد و تهدیدها را به‌فرصت تبدیل کند، همین اخلاصی است که در این وجود بزرگ متبلور است.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمود رجبي، معاون مؤسسه آموزشي‌پژوهشي امام‌خميني(ره) حجت‌الاسلام والمسلمين محمود رجبي، معاون مؤسسه آموزشي‌پژوهشي امام‌خميني(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی، معاون مؤسسه آموزشی‌ پژوهشی امام‌خمینی(ره) عصر روز دوشنبه چهارم دی‌ماه در همایش جبهه پایداری در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس تهران با اشاره به این‌که شکوهمندترین سنت‌الهی این است که خداوند متعال هر کاری را که خالصانه برای او انجام شود، کار خودش می‌داند گفت: هر کاری به‌ میزانی که از اخلاص برخوردار باشد، طبق سنت‌الهی پیروز می‌شود زیرا خداوند عهده‌دار آن است.

وی با تأکید بر این‌که اگر خدا عهده‌دار کاری شود، پیروزی در آن قطعی است بیان داشت: بحران در چنین کاری معنا ندارد زیرا اراده خدا بر همه اراده‌ها غالب و قدرت او فوق همه قدرت‌ها است و اگر هم دشمن مکری کند، مصداق «و مکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین» می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی ادامه داد: انسانی که در این مسیر حرکت می‌کند، از یک آرامش ویژه‌ای برخوردار است که انبوه مشکلات و سختی‌ها او را متزلزل نمی‌کند و به‌تعبیر قرآن به ایمان، پایداری و استقامتش افزوده می‌شود.

قائم‌مقام مؤسسه آموزشی‌ پژوهشی امام‌خمینی(ره) با اشاره به این‌که در تاریخ بشر نمونه‌های آشکار و روشنی از این سنت وجود دارد عنوان داشت: این سنت‌الهی نمونه‌های برجسته و شکوفایی در جامعه‌اسلامی دارد به‌طوری‌که اصل رسالت پیامبر اکرم(ص) در بحرانی‌ترین اوضاع اجتماعی شروع شد اما به‌رغم تمام تلاش‌ها و توطئه‌ها به پیروزی رسید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: مردم زمان امام‌حسین(ع) ایشان را درحد یک مرجع دینی هم قبول نداشتند تا سؤالات خود را بپرسند و در مقابل غاصبان را چهره‌های شاخص اسلامی مطرح می‌کردند اما با وجود این‌که حضرت سیدالشهدا(ع) و همه یاران ایشان به‌ شهادت رسیدند، درفاصله اندکی همه توطئه‌های چندین ساله بر باد رفت.

وی با بیان این‌که با ورود اهل‌بیت(ع) به شام ورق برگشت گفت: سخنرانی حضرت زینب‌کبری(س) تمام کسانی که برای شرکت درجشن پیروزی یزید آمده بودند را پشیمان کرد و این حرکت تا پیروزی تمام و کمال نهضت کربلا ادامه پیدا کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رجبی با اشاره به این‌که اخلاص امام‌خمینی(ره) رژیم چندهزار ساله را بادست خالی سرنگون کرد گفت: پس از پیروزی انقلاب می‌بینیم همه دنیا علیه این نظام متحد می‌شوند اما اخلاص امام(ره) و یارانشان همه توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

قائم‌مقام مؤسسه آموزشی‌ پژوهشی امام‌خمینی(ره) اضافه کرد: عاملی که توانسته نظام ما را به رهبری مقام عظمای ولایت از همه بحران‌ها به‌خوبی عبور دهد و تهدیدها را به‌ فرصت تبدیل کند، همین اخلاصی است که در این وجود بزرگ متبلور است که اگر این اخلاص نبود، شکوفایی و بالندگی بعد از  انقلاب را نداشتیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دوران اصلاحات و تئوریسین‌‌های غربی ابراز داشت: خداوند خواست تا خون پاک شهیدان به ‌ثمر بنشیند و فداکاری‌های امام‌خمینی(ره) و یارانشان که مخلصانه قدم برداشتند، ضایع نشود.

وی اظهار داشت: دشمنان از چندین سال قبل فتنه 88 را طراحی کردند و این آخرین طراحی آنان بود که فکر می‌کردند به‌ ثمر می‌نشیند و می‌توانند این نظام را دچار انقلاب مخملی کنند اما اخلاصی که در وجود مقام معظم رهبری و یارانشان بود، این فتنه را به فرصت تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رجبی با تأکید بر این‌که استغاثه مقام معظم رهبری به صاحب اصلی این کشور امام‌ عصر(عج)، این نهضت را بیمه کرد بیان داشت: ما شاهد بودیم چگونه مردم بدون هیچ‌گونه طراحی و تبلیغات حضور حماسی بی‌نظیری داشتند و ما معتقد هستیم تداوم، حرکت و هدف جبهه پایداری در ادامه این راه است.

قائم‌مقام مؤسسه آموزشی ‌پژوهشی امام‌خمینی(ره) تصریح کرد: برکات وجودی شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله علامه مصباح یزدی که جبهه پایداری را حمایت و رهبری می‌کنند مرهون اخلاص است و معتقد هستیم این جبهه تا زمانی که در آن اخلاص وجود دارد در راستای اهداف انقلاب پیروز خواهد بود./956/پ202/ص

ارسال نظرات