۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۵۰۸۱۴
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

علم بدون تقوا انسان را به انحراف می‌کشاند

خبرگزاری رسا - تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: کسب علم و دانش، بدون تقوای الهی و تزکیه نفس، انسان را به انحراف و جنایت نزدیک می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دیدار مسؤولان آموزش و پرورش قم در آستانه سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی عنوان کرد: کسب علم و دانش در دین مبین اسلام دارای جایگاه و منزلت ویژه ای است و همواره مورد تاکید پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) قرار گرفته است.

خطیب جمعه قم افزود: دانش و علم همراه با بصیرت و تقوای الهی، انسان را از گمراهی نجات می بخشد اما کسب علم و دانش بدون تقوا و تزکیه ممکن است انسان را به انحراف و هر گونه جنایتی سوق دهد.

وی ادامه داد: بسیاری از جوامع و انسان ها به واسطه فقدان تقوای الهی با استفاده از دانش خود، روش‌های نوین و پیشرفته ای را برای کشتار مردم و یا پایمال کردن حقوق دیگران به کار می برند از این رو اسلام در راستای کسب دانش همراه با تقوا و خودسازی تاکید دارد.

تولیت آستان حضرت معصومه(س) رفع جهل و نادانی از جامعه اسلامی را ضروری خواند و عنوان کرد:در قیام کربلا سید الشهدا(ع) برای احیای امر به معروف و از میان بردن جهل مردم فریب خورده از جان خود و اصحابش گذشت تا مردم را از جهالت و سردرگمی نجات دهد.

وی افزود: در شام نیز مردم مسیحی با گرایش به اسلام بنی امیه، نسبت به حقیقت اسلام و عترت، جاهل بودند زیرا حکام اجازه نمی‌دادند آنان با آگاهی یافتن از مظلومیت اهل بیت(ع)، خطری برای حکومتشان ایجاد کنند از این رو مردم شام، اسرای کربلا را خارجی خطاب می کردند و در جهل و ناآگاهی خود به نفع یزیدیان باقی مانده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: آشنا ساختن مردم با اساس حق به اندازه از میان بردن جهل دارای اهمیت است از این رو باید در راستای ایجاد سواد آموزی و آموختن دانش به مردم، بصیرت و بینش آنان را نسبت به اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) افزایش دهیم.

وی یادآور شد: علم و دانش نیز باید جهت دار باشد از این رو در بعثت پیامبر اسلام(ص)، خداوند به پیامبرش خطاب کرد بخوان اما به نام پرودگارت؛ زیرا علم بدون محتوا، هدف و جهت مشخص اهمیت ندارد.

خطیب جمعه قم ادامه داد: یکی از سرمایه گذاریهای مهم دشمن، نگه داشتن امت مسلمان در جهل و نادانی است از این رو با هر ابزاری در صدد توطئه، تهدید و کینه توزی هستند تا مانع تعالی و رشد مسلمانان در عرصه های جهانی شوند و آنان را به خود وابسته سازند.

تولیت آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت آمیختن علم با روح و جان انسان خاطرنشان کرد: کسب علم به معنای انباشتن اطلاعات در ذهن نیست بلکه انسان عالم، علم و دانش را مانند آب حیات می نوشد و علم با جان و روح او تلفیق شده و انسان را به رشد و کمال هدایت می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوء استفاده دشمن از نفاق میان مسلمانان گفت: نفاق نیز از جهل انسان سرچشمه می گیرد و دشمن از این واقعه سوء استفاده می کند و اگر می بینیم برخی از اهل تسنن با حرکات انتحاری، شیعیان را به خاک و خون می کشند دلیلش تفرقه است که دشمن در سایه جهالت مسلمانان ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: در صحنه های انتحاری، هرگز ابرقدرت‌های انگلیسی و آمریکایی حضور ندارند و تنها مسلمانان فریب خورده با تبلیغات ضد شیعی به چنین حرکاتی دست می زنند و خود و شیعیان را به کشتن می دهند از این رو لازم است مسلمانان هوشیارانه، جهالتی که موجب سوء استفاده دشمن می شود را کنار بگذارند و از تفرقه بپرهیزند./926/پ202/پ

ارسال نظرات