۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۵۰۶۱۲
رییس سازمان بازرسی کل کشور:

ملت و دولت باید مشکلات داخلی را حل کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری گفت: ملت و دولت باید مشکلات داخلی را حل کنند تا بتوانند به تأثیرگذاری بین‌المللی و ترویج بیداری اسلامی ادامه دهند.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي، رئيس سازمان بازرسي کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور در جمع طلاب و روحانیان کرمانی مقیم قم که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به حربه‌ها و توطئه‌هایی که بر علیه نظام اسلامی ایران انجام شده است تصریح کرد: فشار و تحریم اقتصادی در ادامه حربه‌های دیگر دشمن از جمله ایجاد گروه‌های تروریستی، جنگ 8 ساله و تربیت منحرفان و اغتشاش‌گران داخلی علیه نظام است.

وی اضافه کرد: دلیل اصلی فشارهای دشمن مسأله انرژی هسته‌ای نیست چون آمریکا بیش از 6 هزار و اسرائیل بیش از 200 بمب اتم دارد و هر زمان بخواهند می‌توانند کره زمین را نابود کنند، همچنین عقیده دارند در هر صورت ایران تا چند سال آینده می‌تواند بمب اتم بسازد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری تصریح کرد: ملت و دولت باید مشکلات داخلی را حل کنند تا بتوانند به تأثیرگذاری بین‌المللی و ترویج بیداری اسلامی ادامه دهند.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام پورمحمدی به سؤالات مکتوب طلاب و روحانیان پاسخ گفت.

وی در پاسخ به یکی از سؤالات مبنی بر سوابق خود در وزارت اطلاعات گفت: نخستین سمت من در این وزارت‌خانه، بخش ضدجاسوسی در زمان دفاع مقدس بود و در آن زمان پرونده‌های زیادی را مورد بررسی قرار دادم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: اواخر عمر شریف امام خمینی(ره) پرونده‌ای از جاسوسان آمریکایی را مورد بررسی قرار دادم و پس از این‌که جاسوسان دستگیر شدند، ایشان وفات یافتند و پس از ایشان لوح تشویقی از آیت‌الله خامنه‌ای دریافت کردم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر جلوگیری از بررسی پرونده‌ مهدی هاشمی در زمان حضور خود در وزارت اطلاعات گفت: من در حوزه داخلی وزارت اطلاعات نبودم هرچند سن مهدی هاشمی در آن دوران قدری نبوده که پرونده‌ای داشته باشد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به قضیه‌ای که به تخلف مالی مشهور شد خاطرنشان کرد: زمان وزارت من، برخی از کارکنان وزارتخانه درخواست وام کردند که بر اساس قانون تعاون و مجوز اعطای وام با آن درخواست موافقت کردم، پس از مدتی مهلت سه‌ماه به آن‌ها دادم که در همین مدت سه ماهه از وزارت کشور عزل شدم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد کاندید شدن آیت‌الله احمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آیت‌الله خاتمی وارد این عرصه نمی‌شود چون هیچ‌وقت حاضر نیست که حوزه، تدریس و منبر را با ریاست جمهوری عوض کند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی در پاسخ به حضور یا عدم حضور در انتخابات سال آینده بیان داشت: مدتی رییس دیپلماسی پنهان کشور بودم و اگر اطلاعات دیپلماتیک بیشتری از دیپلمات‌ها نداشته باشم اطلاعاتم کمتر از آنها هم نیست./997/پ202/ع

ارسال نظرات