۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۵۰۳۸۳
آیت الله حائری شیرازی:

شهادت آمیخته تربیت و داشتن الگو به موازات مدل است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حائری شیرازی در پیامی به یادواره شهدای آمل گفت: شهادت آمیخته تربیت، تعلیم و داشتن الگو و رفتار به موازات مدل است.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و استاد اخلاق حوزه علمیه قم  به دلیل بیماری در اولین یادواره سرداران و 262 شهید حوزه مقاومت بسیج کربلا آمل حاضر نشد و در همین خصوص پیامی به این یادواره ارسال کرد.


در این پیام آمده است: اگر سلامت مزاج یاری می کرد الان در میان شما بودم در عین حال کلمه یادواره به عنوان یادگار مشارکت در کار بزرگتان تلقی می کنم؛ شهادت آمیخته تربیت، تعلیم و داشتن الگو و رفتار به موازات مدل است.

 

در ادامه این پیام آمده است: همان که در جامعه شناسی از آن می توان به انسان ایده آل و جامعه ایده آل گفتگو شود که شهید الگو می گیرد و الگو می شود. شهادت صرف جان برکفی نیست، غیر از جان برکفی، بصیرت و حق شناسی لازم دارد که به همین دلیل ایمان و عمل صالح در فرد تواصی به حق و تواصی به صبر را جمع و برای عبور از زیانبار بودن زندگی ضروری است.

 

این پیام می افزاید: جان برکفانی که برای خدمت به اسلام و مسلمین روزی هزاران حادثه می آفریدند از بزرگترین خسران کنندگان در زندگی هستند؛ «خسر الدنیا و الاخره» در شان همین جان برکفان مسلمان شماست.

 

در ادامه این پیام آمده است: آنها کجا و حسین فهمیده کجا که امام راحل در شان او فرمود: رهبر ما کودک دوازده ساله است که نارنجک به خود می بندد و زیر تانک  می رود و خطر را از بسیاری از پاکان برطرف می کند و در مقابل هر انسانی که از مرگ نجات یافته به اندازه زنده کردن همه انسان ها اجر می برد. جان بر کفان بی بصیرت به شماره افرادی که به کشتن می دهد، گناه کشتن همه انسان ها را در نامه عمل دارد.

 

این پیام می افزاید: هر دو اهل ایثارند و هر دو جان بر کف اند، هر دو اهل صبر و استقامت اند، اما آنچه یکی را با اعلی علین و دیگری را با اسفل السافلین می برد تفاوت در ولایت است؛ جان بر کف بی بصیرت است، مغضوب علیهم و طاغوت یا شده در ولایت طاغوت تا اسفل السافلین می رود. جان بر کف بصیر شمایید که خدا را شناخته و ولایت الله را به چنگ آورده و تا اعلی علین یا ولی الله رهسپارید.


گفتنی است؛ آیت الله حائری شیرازی قرار بود سه شنبه شب در اولین یادواره سرداران و 262 شهید حوزه مقاومت بسیج کربلا آمل سخنرانی کنند که برنامه وی به دلیل کسالت جسمانی لغو شد./950/پ203/ب

ارسال نظرات