۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۵۰۲۱۲
نماینده مردم تهران؛

رییس جمهوری خدمت‌گذارتر است که وابستگی کمتری به احزاب و گروه‌ها داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از شاخصه‌های مهم برای رییس‌جمهور آینده مردمی بودن و وابستگی کمتر به احزاب، جریان ها و گروه های سیاسی برای خدمت‌گذاری بیشتر است و ما این مطلب را در طول دوره های بعد از انقلاب به وضوح دیده و تجربه کرده‌ایم.
حجت الاسلام حميد رسايي

حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که برخی از صفات لازم برای‌ یک رییس جمهور در قانون اساسی مطرح شده است، گفت: جهت‌گیری در مسیر گفتمان امام، انقلاب، اسلام و رهبری که در طول چند سال دولت نهم و دهم زنده شد، از شاخصه‌های مهمی است که رییس‌جمهور آینده باید دارا باشد.

وی با اشاره به این که یک رییس‌جمهور هر چقدر وابستگی کمتر داشته باشد خدمت‌گذاری‌اش بیشتر می‌شود، ادامه داد: از دیگر شاخصه‌های مهم برای رییس‌جمهور آینده مردمی بودن و وابستگی کمتر به احزاب، جریان‌ها و گروه‌های سیاسی برای خدمت‌گذاری است و ما این مطلب را در طول دوره‌های بعد از انقلاب به وضوح دیده و تجربه کرده‌ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تبعیت از رهبری را از شرایط لازم برای یک رییس‌جمهور موفق دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی اگر کسی معتقد و هماهنگ با ولایت فقیه نباشد، کار درستی صورت نخواهد داد و مردم هم از او حمایت نخواهند کرد.

وی ادامه داد:  اگر تا به حال رییس‌جمهوری موفق بوده، موفقیتش ناشی از هماهنگی و تبعیت او با ولی فقیه بوده است و هر چه بیشتر این مساله را رعایت کرده بیشتر موفق بوده است.

حجت الاسلام رسایی با بیان این که شفاف بودن کاندیداها و جهت‌گیری‌های آنها نقش زیادی در مشارکت مردم در انتخابات دارد، ابراز داشت: شفافیت شخصیت کاندیدا،‌ روشنی مواضع و روشنی عملکرد جریانات و گروه‌ها بصیرت مردم و مشارکت در انتخابات را افزایش می دهد.

وی با اشاره به سالم بودن و رقابتی بودن همه انتخابات‌های صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران، گفت: رقابتی بودن انتخابات گزینه مهمی است برای این که مردم بتوانند از میان سلیقه‌های مختلف آن فردی را که فکر می‌کنند برای اداره کشور مفیدتر است، انتخاب کنند.

حجت الاسلام رسایی ادامه داد: کسانی که در سابقه‌شان نقض قانون اساسی و هم‌سویی با دشمنان نظام مشهود است نمی توانند رقابت انتخاباتی صحیحی داشته باشند بلکه این‌ها موجب نا امیدی مردم می شوند. /929/ت302/ع

ارسال نظرات