۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۹۰۹۸
رییس مرکز پژوهش های مجلس:

رسانه‎های غرب تصویر نادرستی از مسلمانان ارائه می کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: در عرصه داخلی جمعی از نخبگان روابط عمومی‌ها با مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل کارگروهی بدهند که اگر نیازمند قانون گذاری در عرصه روابط عمومی است مجلس این کار را انجام بدهد و اگر در عرصه بین الملل نیازمند هستید در اجلاس سالیانه اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی به این قانون گذاری بپردازیم.
جلالي نماينده مردم شاهرود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی صبح امروز در آیین افتتاحیه دومین کنگره جهانی کارگزارن مسلمان روابط عمومی گفت: در دنیای امروز تحولات بسیار شگرفی در حال انجام است و برخی از تحولات تعریف دکترین می‌کند مانند رنسانس و عصر بیداری که تحولی در دنیا ایجاد کرد.

جلالی با بیان این که امروز از دنیا به عنوان دهکده کوچک یاد می‌شود گفت: آنقدر سرعت اطلاعات بالاست که فهم برخی تحولات بسیار سخت می‌شود.

وی با اشاره به نظریه مدیریت جهانی گفت: در عرصه مدیریت جهانی دنیایی را شاهد بودیم که بر اساس توازن قوا مدیریت می‌شد و دو قطب غرب و شرق دنیا را مدیریت می‌کردند، در شرق سوسیالیسم و کمونیسم و در غرب کاپیتالیسم و لیبرال دموکراسی حاکمیت  داشت و عنصر دیگری وجود نداشت اما از قرن بیستم با انقلاب اسلامی ایران و حرکت عظیم امام خمینی(ره) پدیده جدیدی در مدیریت جهانی شکل گرفت که آن عبارت است از اسلام.

جلالی افزود: پس از ورود اسلام در عرصه قدرت و تلاش اسلام برای درهم ریختن مدیریت جهانی انواع و اقسام کارشکنی‌ها شکل گرفت.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که مدعی لیبرال دموکراسی در عرصه کشورها حاکم هستند این نوع مدیریت را در عرصه جهانی برنمی‌تابند و در عرصه جهانی حاکمیت دیکتاتوری را انتخاب می‌کنند و می‌گویند کسانی که زور و قدرت دارند باید حکومت کنند.

وی با اشاره به این که پس از جنگ جهانی دوم نظریه مدیریت جهان با محور امریکا شکل گرفت اظهار داشت: پس از فروپاشی شوروی به خصوص در دوران بوش این فکر که امریکا پیشتاز است و بقیه باید پشت سر آن حرکت کنند شکل گرفت و هرمی شکل دادند که راس هرم امریکا و بعد از آن کشورهای قدرت مند و قاعده هرم را کشورهای درحال توسعه تشکیل می‌دهند که کشورهای مسلمان در اینجا هستند.

جلالی نظریه‌های دیگر مدیریت جهانی را مدیریت با محوریت کشورهایی که دارای قدرت هستند و مدیریت همه جانبه گرایی معرفی کرد و گفت: پیشتاز مدیریت همه جانبه گرایی، اسلام و اسلام گرایان هستند لذا بر همین اساس راهبردهای توطئه گرایانه علیه اسلام شکل گرفت.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از راهکارهای توطئه غرب، خشن و تروریست نشان دادن اسلام است که نمونه آن تشکیل طالبانیسم برای نشان دادن اسلام غیرعلمی، تندرو و خشن بود و می‌بینیم پس از واقعه یازده سپتامبر اولین جمله ای که از رییس جمهور امریکا منتشر می‌شود تداعی جنگ صلیبی و خشونت مسلمانان است.

وی با تاکید بر این‌که آنچه که پیش رفته نظر اسلام گرایان است گفت: پس از شکل گیری رژیم صهیونیستی این مرز برای این کشور ساختگی طرح شد که از نیل تا فرات باشد و ابتدا با جنگ نظامی و سپس با جنگ اقتصادی تلاش کردند که این مرز را گسترش بدهند اما موفق نشدند.

جلالی افزود: در جنگ‌های سرزمینی رهبران کشورهای عرب سردمدار جنگ شدند و پس از پیمان کمپ دیوید گروه های اسلامی وارد صحنه شدند اما پس از اعلام روز قدس توسط امام خمینی(ره) شاهدیم که همه ملت مسلمان علیه رژیم صهیونیستی وارد صحنه شدند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نتیجه اقدام امام خمینی (ره) را تشکیل جریان مقاومت دانست و گفت: در ادامه نیز جریان اسلام گرایانه در کشورهای تونس و مصر و بحرین و ... شکل گرفت.

وی با بیان این که ما در دنیای اسلام از رکن دیپلماسی عمومی باید بیشترین استفاده را بکنیم گفت: دیپلماسی عمومی یعنی استفاده از گروه‌های مردمی و احزاب و سندیکاها و دراین عرصه روابط عمومی‌ها می توانند نقش موثری را ایفا کنند.

جلالی با اشاره به این که غول رسانه ای غرب تصاویر نادرستی از جهان اسلام به مردم جهان نشان می‌هد تا چهره زیبای اسلام که دین رهایی بخش و کامل است مورد هجوم قرار بگیرد تصریح کرد: علیرغم این هجوم موج جدید گرایش به اسلام و به خصوص اسلام دارای حرکت، در جهان شکل گرفته است و روابط عمومی‌ها می‌توانند در یک همدلی به ترویچ این مهم بپردازند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که بخشی از کار روابط عمومی نشان دادن وزن مسلمانان در عرصه جهانی است گفت: ما می‌توانیم به عنوان پارلمان‌های کشورهای اسلامی به این عرصه کمک کنیم.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که به پیشتازی جمهوری اسلامی اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی تشکیل شد و مقر آن در تهران است تاکید کرد: کارگزاران مسلمان روابط عمومی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی پیشنهاد کرد: در عرصه داخلی جمعی از نخبگان روابط عمومی‌ها با مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل کارگروهی بدهند که اگر نیازمند قانون گذاری در عرصه روابط عمومی است مجلس این کار را انجام بدهد و اگر در عرصه بین الملل نیازمند هستید در اجلاس سالیانه اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی به این قانون گذاری بپردازیم./959/پ202/ص

ارسال نظرات