۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۸۹۴۰
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد منطقه سه:

واقعه عاشورا تابلوی زیبایی از آزادگی و شناخت انسان‌ است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور با بیان این که ماه محرم ماه عشق و دلدادگی به امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان است، ادامه داد: واقعه عاشورا تابلوی زیبایی از آزادگی و شناخت انسان‌ها است.
نماينده ولي فقيه در دانشگاه آزاد منطقه سه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه دوم محرم در دانشگاه بابل برگزار شد به عوامل جاودانگی واقعه عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: قیام برای خدا فراموش و نورش خاموش نخواهد شد چون رنگش خدایی و نورش الهی است.

 

وی یکی از ماندگاری واقعه کربلا را خدایی بودن آن دانست و افزود: حرکت امام حسین(ع) اعم از جهاد و شهادتش، انگیزه و محرکش همه برای خدا بود و هرچه که «لِله» باشد، رنگ جاودانه می گیرد و نور خدا خاموشی ندارد و جهاد برای حق، همواره امتداد می یابد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور یکی دیگر از عوامل جاودانگی واقعه کربلا را افشاگری های اهل بیت(ع) سالار شهیدان دانست و گفت: خون و پیام، عمل و تبلیغات خطابه های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و سخنان بازماندگان کربلا در دوران اسارت، نقش مهمی در افشاگری چهره دشمن و خنثی کردن تبلیغات دروغین امویان و آگاهی مردم از ماهیت قیام و شخصیت سیدالشهداء و شهیدان عاشورا داشت و سبب شد امویان نتوانند پرده بر جنایات خویش بکشند و آن حادثه را از یادها ببرند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که کیفیت حادثه، نقش مهمی در بقای حادثه کربلا داشت، افزود: نفس حوادث عاشورا و اوج فداکاری ها و اخلاص یاران امام و اوج خشونت و بی رحمی سپاه کوفه نسبت به سیدالشهداء و غربت و مظلومیت و عطش در اوج خود این حادثه بی نظیر را ماندگار ساخته است.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور با بیان این که ماه محرم ماه عشق و دلدادگی به امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان است، ادامه داد: واقعه عاشورا تابلوی زیبایی از آزادگی و شناخت انسان‌ها است.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان بیان داشت: دشمنان اسلام به ویژه کسانی که فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) را به ضرر خود می‌دانند اندیشه‌های و تفکر اسلامی دانشجویان را مورد هدف قرار داده‌اند.

 

وی ولایت پذیری و اطاعت از اهل بیت(ع) را دینمداری دانست و افزود: عاشورا نماد بالندگی، شعور مذهب و تمرین خوب نگریستن است.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور تأکیدکرد: عاشورا حسینی نه یک حادثه بلکه یک فرهنگ است، فرهنگی برخاسته از متن اسلام و نقش حیاتی در باورهای دینی دارد.

 

وی اظهار داشت: روحیه مقاومت و تحمل زنان در مقابل شهادت مردان اسلام در کربلا از درس هاى نهضت عاشورا بود که اوج این صبورى در رفتار زینب کبرى(س) جلوه‏گر شد.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان اذعان کرد: زنان عصر حاضر در طول جنگ تحمیلى مبارز و فداکار انقلاب اسلامى ایران نشان دادند که آموزش صبر و مقاومت را از شیر زنان کربلا حضرت زینب(س) به خوبى آموخته‏اند./950/پ202/س

ارسال نظرات