۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۴۸۵۴۴
رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور:

وحدت و همدلی اساس خط سیر تفکر اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی با بیان این که این خط در احکام و تفکر دینی ما مهم است تاکید کرد: از هرچیزی که در جامعه این را سست و متزلزل کند باید اجتناب کنیم و هرچیزی که این را تحکیم کند باید تقویتش کنیم.
حجت الاسلام و المسلمين احمدي ميانجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی احمدی میانجی، رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور صبح امروز در نخستین گردهمایی مسئولین فرهنگی مجتمع‌های شورای حل اختلاف استان تهران، وحدت و همدلی را اساس خط سیر تفکر اسلام دانست.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی با اشاره به تاکیدات بسیاری که در رابطه با برخی محرمات مانند غیبت و تهمت و برخی واجبات و مستحبات مانند نمازجماعت و صله رحم شده است گفت: اساس خط اسلام در جامعه انسانی همدلی، باهم بودن، وحدت و دوست بودن انسان‌ها باهم است.

وی افزود: بر هرچیزی که این خط و فکر و اندیشه را تقویت کند تاکید شده است و هر چه محکم تر باشد ثوابش بیشتر است.

رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور خاطرنشان کرد: هر چه که این خط را از بین ببرد و در جامعه تشدد ایجاد کند و وحدت را از بین ببرد حرام یا مکروه موکد است و عقاب آن هم شدید است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی با بیان این که این خط در احکام و تفکر دینی ما مهم است تاکید کرد: از هرچیزی که در جامعه این را سست و متزلزل کند باید اجتناب کنیم و هرچیزی که این را تحکیم کند باید تقویتش کنیم.

وی افزود: از چیزهایی که در این رابطه خیلی مهم است این است که ما مدعیان پرچمداری این برنامه اگر خودمان عامل نباشیم یا حرف‌هایمان اثر بسیار کمی دارد یا بی‌اثر می‌شود و گاهی تبدیل به ضدفرهنگی می‌شود.

رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور در ادامه متذکر شد: وقتی مردم ببینند یک روحانی متخلق به اخلاق نیست یا مسئولی درب اطاق را بسته است و مردم را راه نمی‌دهد و یا تلفن‌ها را جواب نمی‌دهد حرف‌هایش دیگر اثر نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی در ادامه افزود: یکی از چیزهایی که مرا رنج می‌دهد و همیشه متاثر هستم این است که ما در جامعه یک چیزهایی را از باب ارزش بیش از حد بزرگ کرده‌ایم و چیزهایی را که خدا خیلی بزرگ دانسته کمرنگ کرده‌ایم.

وی با انتقاد از این‌که امر به معروف و نهی ازمنکر فقط خلاصه شده در چندتا تار موی دختری که در خیابان عبور می‌کند گفت: از امر به معروف درباره ارزش‌های دیگر غافل شده‌ایم.

رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور با تاکید بر این‌که مسئولین فرهنگی باید ابتدا رفتار خودشان درست باشد خاطرنشان کرد: کسانی که مدعی رهبری فرهنگ هستند با دروغ یا بی‌نظمی کارشان نتیجه نخواهد داشت.

وی با اشاره به این که مردم در دستگاه قضایی و بیمارستان‌ها همیشه با استرس می‌آیند گفت: باید مراقب رفتارمان باشیم چرا که یک برخورد کوچک از یک کارمند می‌تواند تسکین دهنده و یا افزایش دهنده استرس باشد.

این مسئول قضایی افزود: معمولا در رابطه با فرهنگ یک کلیاتی گفته می‌شود اما در عمل مشکل داریم و معمولا حرف‌ها در عمل تبلور ندارد

حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مردم را به دین و انقلاب علاقمند کنیم راهش این است که به جای گفتن به دیگران ابتدا خودمان عمل کنیم و متخلق به اخلاق بشویم.

وی با اشاره به این که شوراهای حل اختلاف مردمی بوده و کارکنان آن بومی هستند گفت: در شورای حل اختلاف یکی از چیزهایی که مردم بیشتر از دادگستری انتظار دارند این است که هنگام مراجعه با لبخند و با اخلاق خوب با آنها برخورد شود.

رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور افزود: از محاسن کار ما این است که در شورای حل اختلاف خیلی از افراد با قصد قربت و با وضو به محل کار می‌آیند و انتظار مالی هم ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین فرهنگی سعی کنند با عمل دیگران را راهنمایی کنند، حرف به جایی نمی‌رسد/959/پ202/ص

ارسال نظرات