۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۴۸۳۴۲
دبیر شورای منشورات حوزه علمیه تهران تبیین کرد:

عملکرد معاونت پژوهش حوزه علمیه تهران درباره نشریات حوزوی

خبرگزاری رسا - دبیر شورای منشورات معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران با اشاره به فرآیند اعطای مجوز نشریات به مدارس علمیه ابراز داشت: از مقطع زمانی که معاونت پژوهش به ترویج ضرورت و اهمیت نشریات پرداخت، تحرکات مدارس علمیه در این راستا به ما نوید آینده روشنی را می دهد.
احمد توانايي، دبير شوراي منشورات معاونت پژوهش  حوزه علميه تهران

احمد توانایی، دبیر شورای منشورات معاونت پژوهش حوزه علمیه تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: از مقطع زمانی که معاونت پژوهش به ترویج ضرورت و اهمیت نشریات پرداخت، تحرکات مدارس علمیه در این راستا به ما نوید آینده روشنی را می‌دهد.

وی افزود: معاونت پژوهش با برگزاری جلساتی به تبیین اهمیت نشریات مدارس برای اعضای این معاونت اهتمام داشته است.

دبیر شورای منشورات معاونت پژوهش حوزه علمیه تهران با بیان این که سقف اعطای مجوز نشریه تا پانزده مدرسه است گفت: هم اکنون هشت مدرسه در زمینه نشریه فعال هستند و چهار مدرسه به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

توانایی با‌ بیان این‌که تلاش کردیم نشریه، قائم به خرد و تلاش گروهی باشد ابراز داشت: نشریاتی که با خرد جمعی تهیه شده بسیار موفق بوده است.

وی با اشاره به این که با تهیه نشریه مهارت مقاله نویسی هم تقویت می‌شود گفت: ما ساختاری را تصویب کردیم که مدارس ملزم به رعایت آن هستند.

دبیر شورای منشورات معاونت پژوهش حوزه علمیه تهران از نشریه پلکان وابسته به مدرسه علمیه امام رضا(ع) و نشریه بلاغ العظیم وابسته به مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) به عنوان نشریات الگو نام برد و بیان داشت: این دو نشریه بیشتر استانداردهای ساختاری را دارا هستند.

توانایی ادامه داد: مقالاتی که برای چاپ در نشریات مدارس علمیه در نظر گرفته شده به معاونت پژوهش ارسال می‌شود تا مطابقت با ساختار موردنظر در آن با دقت و وسواس بررسی شود.

وی با تأکید بر این که چشم انداز ما تهیه نشریات علمی پژوهشی در مدارس است  ابراز داشت: طلاب می‌توانند از بستری که به سبب نشریات ایجاد می‌شود، برای تقویت مهارت نویسندگی خود استفاده کنند و همچنین مقاله به‌روزتر است و اقبال بیشتری نسبت به آن می‌شود.

دبیر شورای منشورات معاونت پژوهش حوزه علمیه تهران با بیان این که با این برنامه طلاب دیگر هم به همکاری تشویق می‌شوند گفت: طلابی که در نشریات مقاله می‌نویسند، در سایت معاونت پژوهش به عنوان طلاب اهل‌قلم معرفی می‌شوند که باز‌خورد خوبی داشته است.

توانایی با اشاره به این‌که بسیاری از مدارس به دلیل بحث‌های حاشیه‌ای نتوانستند به این حوزه وارد شوند عنوان داشت: هزینه‌های مربوط به چاپ و کارهای گرافیکی نشریات را معاونت پژوهش تقبل کرده است تا تمرکز مدارس بر گردآوری مطالب باشد.

وی همچنین پژوهش را روح آموزش دانست و از مدیران مدارس علمیه خواست تا فضای لازم را برای فعالیت‌های پژوهشی طلاب ایجاد کنند./956/ت302/ص

ارسال نظرات