۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۴۸۰۸۶
آیت‌الله جوادی آملی:

بیداری اسلامی یکی از پیام‌های مراسم برائت از مشرکان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به برگزاری مناسب مراسم حج امسال آن را نتیجه بیداری اسلامی در منطقه دانست و گفت: حجی که همراه با برائت از مشرکان باشد دارای پیام های فراوانی است و بیداری اسلامی یکی از پیام‌های مراسم برائت از مشرکان است.
ديدار رييس سازمان حج و زيارت با مراجع و علما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام موسوی، رییس سازمان حج و زیارت، گفت: در حج خداوند میزبان بندگان است و هیچ تبعیضی میان آنها قائل نشده است اما زمانی که خود بخواهد مهمان شود هر کسی لیاقت آن را نخواهد داشت.
این مفسر قرآن کریم با اشاره به حدیثی قدسی، خداوند را مهمان دل‌های شکسته عنوان کرد و بیان داشت: خداوند به دل‌های بندگان نظاره می‌کند و مال و ثروت تأثیری در این رابطه نمی‌گذارد.
 
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به این‌که مهمانی حج از نظر زمان و مکان محدود است اظهار کرد: مهمان شدن خداوند در قلب انسان محدود به این عوامل نبوده و همه زمان ها و مکان ها را در بر می گیرد.
 
وی با بیان این‌که حج جزء عناصر محوری اسلام است، ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) در صدر اسلام هرچند قدرت سیاسی نداشتند اما به اقامه حج اهتمام می‌ورزیدند.
 
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به برگزاری مناسب مراسم حج امسال، آن را نتیجه بیداری اسلامی در منطقه دانست و گفت: حجی که همراه با برائت از مشرکان باشد دارای پیام های فراوانی است و بیداری اسلامی یکی از پیام‌های مراسم برائت از مشرکان است.
 
این مفسر برجسته قرآن بیداری اسلامی در عربستان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: کشور عربستان از نظر ثروت مشکلی ندارد و مردم خود را تأمین می‌کند اما شاهد اعتراض‌های مردمی در این کشور هستیم که این مساله تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران را نشان می‌دهد.
 
وی با بیان این‌که شیعه ادعای جهانی شدن دارد و باید به گونه‌ای رفتار کند که برای دیگران الگو باشد، از عملکرد کسانی که در زمان فوت ولیعهد عربستان در مقابل سفارت این کشور شیرینی پخش کردند انتقاد کرد و گفت: این کار خلاف ادعای ما است؛ در گذشته نیز اگر جنگی میان دو کشور صورت می‌گرفت وقتی یکی از مقام‌های آنها فوت می‌کرد کشور دیگر به احترام جنگ را مدتی متوقف می‌کردند.
 
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که در آموزه‌های دینی سفارش ویژه‌ای به ادب و انسانیت شده است، ابراز کرد: رعایت ادب دستور بین‌المللی اسلام است و همه باید به این امر مهم توجه کنند و بدانند که از در دوستی وارد شدن بهتر از دعوا و جنجال است و تأثیر بیشتری نیز خواهد گذاشت.
 
وی رفتار صحیح پیامبر اعظم(ص) را سبب ماندگاری دین اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: امروز هم باید به این سیره نبوی تمسک کنیم؛ موضع جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها مشخص است اما در برخورد با دیگران نباید ادب اجتماعی را از یاد برد./927/پ202/ج
ارسال نظرات