۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۴۷۹۹۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

امام سجاد با هدایت افکار عمومی به سوی نهضت عاشورا قیام حسینی را جاودانه کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: امام سجاد (ع) پس از قیام امام حسین (ع) نقش بسزایی در مهندسی فرهنگ عاشورا داشت و با رصد دقیق وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه موفق به نهادینه سازی فرهنگ عاشورا در میان مردم شد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد (ع) گفت: شکستن ابهت پوشالی و دروغین یزید و دشمنان اسلام، سخنرانی در ملأ عام به منظور افشا ساختن دورغ های دشمنان و هدایت افکار عمومی به سمت اهداف متعالی امام حسین (ع) در قیام عاشورا از جمله مهم ترین اقدامات امام سجاد(ع) در نهادینه کردن فرهنگ عاشورا است.

 

وی اظهار داشت: همان طور که امام حسین(ع) با نثار خون خویش و یارانش در مقابل ظلم و فساد حاکمان زمان ایستاد، امام سجاد(ع) نیز با رساندن پیام نهضت عاشورا این حرکت را زنده نگاه داشت.

 

این مسؤول اضافه کرد: امام سجاد (ع) به صورت مکرر در مسیر کاروان اسرا همراه با حضرت زینب (س) به بیان واقعیات کربلا و اهداف واقعی امام حسین (ع) در قیام عاشورا پرداخت و افراد جاهل را با واقعیت های نهفته در قیام عاشورا آشنا کرد و شامیان دریافتند کسانی که با چنین وضع فجیعی در کربلا شهید شدند، شورشی و خارجی نبودند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه گفت: امام سجاد (ع) با تربیت شاگردانی مجرب و مبرز پایه‌های مکتب فقهی را بنا گذاشت که سبب راه‌‌اندازی مدارس بزرگ شیعه در دوران امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) شد، امام سجاد(ع) از این طریق به تربیت نسلی پرداخت که به دلیل شرایط روز جامعه دچار خفقان و خودباختگی دینی شده بودند.

 

وی افزود: سخنرانی امام زین العابدین(ع) در بازار کوفه و ایراد خطبه در مجلس عبید الله بن زیاد پس از واقعه کربلا پرده از جنایات غاصبین حق خلافت در دوران این امام بزرگوار برداشته است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با تبیین راه‌های صحیح عبادت، الگوی شیعیان را در عبادت کردن امام سجاد(ع) معرفی کرد و اظهار داشت: همان طور که در روایت معصومین(ع) آمده است، خداوند انسان‌ها را خلق نکرد مگر برای عبادت که همان شناخت خداوند است.

 

این مسؤول افزود: تبلیغ و رساندن پیام وحی به ژرفای جان انسان ها و استراتژی در ارتباطات از آشکارترین وظایف هر امام و پیشوای الهی است، امام سجاد(ع) همان مسؤولیتی را دارا بود که امیرالمؤمنین(ع) برعهده داشت.

 

به گفته وی تاریخ نشان می دهد که شیعیان در عصر امامت امام سجاد(ع) با جراحت های سنگینی که از روزگار غصب خلافت و جنگ صفین و نهروان و جمل و روزگار حاکمیت معاویه و یزید و نیز شهادت حسین بن علی(ع) و یارانش بر روح خویش احساس می کردند، مجالی برای نبردی دوباره با دستگاه اموی نداشتند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که فشارهای روزافزون دستگاه خلافت و نافرجامی قیام های توابین بذر یأس و ناامیدی را در روح ها پراکنده بود، گفت: در چنین شرایطی امام سجاد(ع) اجازه نداشت که به طور رسمی و علنی مانند امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به تعلیم و آموزش پیروان خود بپردازد و نه امکان آن را داشت تا مانند علی ابن ابی طالب(ع) قوایی را علیه دستگاه اموی گرد آورد.

 

وی افزود: این دو مشکل در میدان فرهنگ و سیاست و جامعه می توانست برای مدتی طولانی اندیشه و معارف شیعی را مورد غفلت قرار دهد تا آن را به بن بست رسیده، معرفی کند.

 

به گفته وی هنر رهبری در هدایت و تبلیغ جامعه اقتضا می کرد که استراتژی امام سجاد(ع) در ارتباطات باید عالی ترین نوع باشد، بنابراین روش مبارزه صحیح را انتخاب کرد و آن تشکیل و احداث مرکز اطلاع رسانی جهانی الهی بود که بتواند از کانال آن چهره انقلاب کربلا و پیام اسلام الهی را به تصویر بکشد./950/ت302/ب

ارسال نظرات