۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۴۷۸۷۳
مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل:

رویارویی با اندیشه‎‏های باطل پیام نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل با بیان این که رویارویی با اندیشه های باطل پیام نهضت عاشورا است، خاطرنشان کرد: باید با بصیرت و آگاهی در میدان انجام دستورات الهی و ترویج ارزش های والای دینی حرکت کنیم که در این صورت خواهیم توانست به سعادت دنیوی و اخروی دست یابیم.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل امروز در جمع عزارادان حسینی حسینیه هدایت آملی این شهر با بیان این که یاران امام حسین(ع) از فرصت به دست آمده استفاده کردند و توانستند خود را به مراتب والا برسانند، گفت: جمعیت انبوه در صف مخالف قدرت تعقل خود را در مسیر حقایق به کار نگرفتند و اهل دل نبودند تا به شهود و معرفت برسند.
 
وی با اشاره به این که خداوند منان به ما چشم و گوشی داده است تا به واسطه آن جلال و جمال الهی را ببینیم، بیان داشت: نباید به فکر آن باشیم که از این نعمت های الهی تنها در راستای دیدن آسمان و زمین بهره گیریم و به دیگر امور اساسی توجهی نداشته باشیم.
 
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که ما نباید از داده های الهی برای حیات حیوانی خویش بهره گیریم، خاطرنشان کرد: باید آن نعمت هایی را که حضرت حق در وجود ما نهادینه نموده است در راستای بهترین اموری که مورد خواست خداوند منان است بهره گیریم.
 
حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که جریان اصحاب کهف عجیب نیست و دلیلش آن است که بر اساس قدرت الهی بوده است، گفت: آن چیزی که تعجب دارد این است که چگونه عده ای از پیامبر اطاعت می کنند ولی فرزند او را این گونه به شهادت می رسانند.
 
وی با اشاره به این که دشمن تمام تلاشش این بود تا نهضت را بیرون از ساختار اسلام نشان دهد و امام حسین(ع) را به عنوان فردی مخالف با امام مسلمین معرفی کند، بیان داشت: به راحتی نمی توان مسأله کربلا را تمام شده دانست و اکنون نیز این جبهه فرهنگی ادامه دارد و امویان و بنی امیه روز عاشورا را مبارک می دانند.
 
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که اولین کاری که بنی امیه به منظور مبارک قلمداد نمودن روز عاشورا انجام داد این بود که اعلام کرد اگر کسی در این روز کار کند و روزی سال خود را به دست آورد امری مبارک است، خاطرنشان کرد: مکروه بودن کسب و کار در بین ما به منظور رویارویی با این حرکت دروغین بنی امیه بوده است.
 
حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که تلاش دیگری که بنی امیه انجام داد این بود که همگان در روز عاشورا از باب برکت روزه دار باشند، گفت: آنان تلاش نمودند این امر را مسأله ای دینی جلوه دهند که ثواب فراوانی را دارا است.
 
وی با بیان این که آنان درصدد بودند تا نظام عاشورا را به سمتی حرکت دهند که خود می خواستند، بیان داشت: آنان به اقداماتی از قبیل جعل کردن دعاها و همچنین انجام اعمالی که در اعیاد رسمی انجام می دادند در روز عاشورا روی آوردند.
 
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که هرچه مصیبت و بلا می آید از ناحیه فکر و فرهنگ است که بعد به راحتی امام حسین(ع) را به شهادت می رسانند، گفت: عده ای که اندیشه های باطل داشتند سعی کردند تا مسیر حق و حقیقت را وارونه جلوه دهند و امروز نیز اگر امت اسلامی جبهه فرهنگی را به درستی نشناسد همواره این گونه مصائب بر سر او خواهد آمد.
 
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که رویارویی با اندیشه های باطل پیام نهضت عاشورا است، خاطرنشان کرد: باید با بصیرت و آگاهی در میدان انجام دستورات الهی و ترویج ارزش های والای دینی حرکت کنیم که در این صورت خواهیم توانست به سعادت دنیوی و اخروی دست یابیم./950/پ202/ب
ارسال نظرات