۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۴۷۳۲۶

چند خبر کوتاه از شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ مسؤولان و جمعی از بسیجیان شهرستان آذرشهر در آستانه هفته بسیج به دیدار خانواده‌های شهدای طلبه و روحانی این شهر رفتند.
شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و در آستانه فرا رسیدن هفته بسیج، فرمانده سپاه ناحیه، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه تعدادی از بسیجیان آذرشهر از خانواده شهیدان روحانی بنابی و دهقانی دیدار کردند.

 

حجت الاسلام محمدعلی نصیری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه ناحیه آذرشهر در این دیدار شهدا را مایه عزت و سربلندی ملت ایران دانست و اظهار داشت: خون شهدا موجب استمرار ارزش ها و بقای آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است، در حقیقت شهدا حق حیات بر گردن ملت ایران دارند.

 

وی افزود: شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس علاوه بر تبلیغ دین، دوشادوش رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند و در راه دفاع از انقلاب و نشر ارزش های اسلامی به شهادت رسیدند و اکنون وظیفه ماست که در ادامه راه شهدا و دفاع از آرمان های والای انقلاب گام برداریم.

 

حجت الاسلام نصیری با اشاره به این‌که شهدای روحانی با تأسی از سید و سالار شهیدان ضمن ابلاغ پیام تشیع در عمل به جهاد با دشمنان اسلام شتافتند، تصریح کرد: شناخت و تبیین عاشورا و نهضت حسینی موجب بصیرت افزایی و تداوم روحیه استکبار ستیزی در جامعه اسلامی می شود.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه ناحیه آذرشهر با تأکید بر این‌که شهدای طلبه و روحانی در راه دفاع از حریم ولایت به فیض عظیم شهادت نائل آمدند، تصریح کرد: داشتن بصیرت برای دفاع از حریم ولایت امری ضروری بوده و باید با تکیه بر آموزه های اسلامی و نهضت عاشورا در برابر زیاده خواهی های استکبار به عنوان یزیدیان زمان ایستاد.

 

وی با بیان این‌که شهدای انقلاب اسلامی ایران مصداق رهروان مسیر حق و حقیقت حضرت اباعبدالله(ع) بودند، گفت: امام حسین(ع) و یاران باوفایش هم در مقام بیان و هم در عمل، فلسفه توحیدی نهضت خود را اثبات کردند و حتی بزرگ‌ترین مصیبت‌ها را به خاطر رضای خدا تحمل کرده و آسان شمردند.

 

کرسی تلاوت قرآن کریم در تبریز برگزار شد

 

همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) کرسی تلاوت قرآن کریم در مسجد کدخداباشی تبریز برگزار شد.

 

این محفل قرآنی، که توسط دفتر توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری مؤسسه فرهنگی و قرآنی عترت، مجمع قاریان تبریز و با حضور قاریان ممتاز کشوری و استانی برگزار شد، شرکت گسترده مردم، قاریان و حافظان را به دنبال داشت.

 

این آیین با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در رابطه با تشکیل نشست هایی برای استماع قرآن برگزار شد که در آن حاج قاسم مقدمی نفر نخست مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و سیدکریم موسوی میهمانان ویژه این محفل قرآنی بودند.

 

مسجد روستای بارازلوی عجبشیر به بهره برداری رسید

 

مسجد روستای بارازلو از توابع بخش قلعه چای عجب شیر با حضور جمعی از مسوولان محلی به بهره برداری رسید.

 

حجت‌الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در این مراسم با بیان این‌که گسترش فرهنگ نماز یگانه راه رسیدن به کمال است، گفت: متولیان امور فرهنگی در جامعه باید اهتمام ویژه‌ای به ترویج فرهنگ نماز داشته باشند.

 

وی با تأکید بر توجه به اهداف قیام امام حسین (ع) گفت: اگر نماز و فرایض امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد توجه قرار گیرد، ظلم‌ها برطرف، کسب‌ها حلال و فرایض ادا می‌شود.

 

گفتنی است، مسجد روستای بارازلوی عجبشیر در زمینی به مساحت 900 متر مربع و با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال از محل کمک های مردمی احداث شده است.

 

انتشار فراخوان نخستین سوگواره عکس حسینیه اعظم زنجان

معاونت فرهنگی حسینیه اعظم زنجان، با انتشار فراخوانی از عموم عکاسان کشور برای شرکت در این سوگواره دعوت کرد تا عکس‌های خود را در موضوعات عزاداری در مسجد حسینیه اعظم، دسته عظیم عزاداری مسجد حسینیه اعظم، قربانگاه مسجد حسینیه اعظم، نذورات مسجد حسینیه اعظم، رخدادهای پیرامون مسجد حسینیه اعظم و تجلی نمادها و نشانه‌های شور و شعور حسینی در عزاداری مسجد حسینیه اعظم زنجان به دبیرخانه جشنواره ارسال دارند.
آخرین مهلت دریافت آثار 13 دی ماه، انتخاب و داوری عکس‌ها 22 دی ماه، اطلاع‌رسانی عکس‌های پذیرفته شده 30 دی ماه و افتتاح نمایشگاه و مراسم اهدای جوایز بهمن‌ماه سال جاری خواهد بود.
پس از اتمام مراحل انتخاب و داوری در مجموع 50 عکس برای نمایشگاه پذیرفته خواهند شد که از این میان به پنج اثر برگزیده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به همراه لوح تقدیر و تندیس یادبود سوگواره اهداء خواهد شد.
شایان ذکر است، عکاسانی که قصد عکاسی از دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در روز هشتم محرم را دارند حداکثر تا ساعت 20 روز پنجشنبه دوم آذرماه 91 مهلت دارند به پایگاه اطلاع‌رسانی حسینیه اعظم زنجان به آدرسhttp://www.haz.ir مراجعه کرده و برای دریافت کارت ویژه عکاسی از مراسم ثبت نام کنند.

 

مسجد روستای تیل خلخال طعمه حریق شد
مسجد روستای تیل از توابع شهرستان خلخال در اثر اتصال سیم برق طعمه حریق شد و در آتش سوخت.
این آتش سوزی که از مسجد آغاز شد به وسایل و لوازم داخل مسجد و سه واحد مسکونی همجوار آن خسارت کلی وارد کرد که با تلاش چند ساعته آتش نشانان و اهالی روستا حریق قبل از سرایت به سایر واحدهای مسکونی مهار شد.
این آتش سوزی خسارت جانی در برنداشت ولی افزون بر 450 میلیون ریال به مسجد و منازل مسکونی همجوار خسارت زد./935/د101/ب
ارسال نظرات