۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۴۷۲۸۶
حجت الاسلام طباطبایی:

گریه و اشک برای امام حسین باید با نفرت از دشمنان حضرت همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طباطبایی در جمع عزاداران حسینی با اشاره به این‌که عاشورا هیچ‌گاه به فراموشی نمی‌رسد، گفت: گریه و اشک مردم با گذشت زمان کاهش پیدا نمی‌کند.
حجت‌الاسلام سيدمهدي طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی صبح روز یکشنبه، 28 آبان‌ماه در جمع عزادارن حسینی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) در کربلا مردم را بسیار نصحیت می‌کرد، گفت: متاسفانه عده‌ای شام عاشورا متوجه اشتباه خود شدند که دیگر دیر بود.

وی با بیان این‌که گریه و اشک برای امام حسین(ع) امری لازم و پاک کننده دل‌ها است و طبق روایت عبادت محسوب می‌شود، اظهار داشت: نفرین و لعن دشمنان امام در کنار گریه باید وجود داشته باشد.

این مبلغ معارف دینی با اشاره به این‌که کربلا و جریان عاشورا برای همیشه زنده است و اشک‌های مردم با گذشت زمان کم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این گریه‌ها از مهر و محبت به امام حسین(ع) نشأت گرفته  است.

 

وی با بیان این‌که تفاوت طبقاتی در بین مردم وجود دارد و برخی از فرزندان درخواست‌هایی از پدر و مادر خود دارند که در حد توان آنان نیست گفت: والدین در این‌گونه شرایط با تاسی به صبر با فرزندان خود با مهربانی برخورد کنند و بدانند که طبق روایات صبر موجب ارتقای فهم و درک انسان می‌شود.

 

این نماینده سابق مجلس با اشاره به این‌که طبق حدیث نبوی زیباست انسان بعد از هر گناهی استغفار را نیز در پرونده اعمال خود داشته باشند، بیان داشت: مراقب باشید گناه آنقدر زیاد نشود که دیگر برای استغفار دیر شود.

 

وی افزایش دانش و آگاهی نسبت به واقعه عاشورا را موجب تقویت دین انسان معرفی و خاطرنشان کرد: اصحاب سیدالشهداء(ع) با وجود علم به شهادت در رکاب حضرت حاضر شدند که این نشان دهنده وجود جهان آخرت است.

 

حجت الاسلام طباطبایی در پایان توصیه کرد: به زیردستان و فقیران کمک کنید و امانت و مسؤولیت‌هایی را که در حد توان شما نیست هرگز قبول نکنید./921/پ202/ص

ارسال نظرات