۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۴۷۲۲۹
معاون اول قوه قضاییه:

مسئولین برای قانونی کردن امر به معروف و نهی از منکر در کشور برنامه ریزی کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه در همایش علمی «امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست» خواستار برطرف کردن موانع امر به معروف و نهی از منکر و برنامه ریزی صحیح برای قانونی کردن آن شد.
حجت الاسلام رييسي معاون اول رييس قوه  قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضاییه، در همایش علمی «امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست» که به همت سازمان بسیج اساتید کشور صبح روز یکشنبه بیست و هشتم آبان‌ماه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این که قیام حسینی باعث احیای دین خدا شد، اظهار داشت: دین چند وجود دارد که از آن ها می‌توان به مواردی هم‌چون وجود حقیقی که مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها از کتاب و سنت است، وجود ذهنی که عبارت است از توده‌ای از باورها از دین در ذهن ، وجود اجرایی دین که آن هم اجرایی شدن مجموعه‌ای از دین در عرصه زندگی انسان است، اشاره کرد.

معاون اول قوه قضاییه ابراز داشت:در امر به معروف و نهی از منکر و ارتباط آن با سیاست، قطعاٌ سیاستی مورد بحث است که الهی و مطابق با اهداف اسلامی است.

حجت الاسلام رییسی با تاکید بر این که رمز بقای نظام اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است گفت: مؤمن باید نسبت به مسائل جامعه حساس باشد و اگر ببیند منکری انجام می‌شود و یا مطلوبی ترک شده است نباید از آن عبور کند و نسبت به آن بی خیال باشد.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) مبنی بر این که اگر در جامعه کفه ترازوی منکرات بالاتر از کفه خوبان باشد، قطعاٌ در جامعه شاهد تسلط بدان بر خوبان خواهیم بود اظهار داشت:می توان رمز به دور ماندن جامعه را از فسق و گناهان آشکار را هم، وجود امر به معروف و نهی از منکر دانست.

وی با اشاره به این که اگر کسی منکری را دید حداقل آن این است که از قلب نسبت به او بیزاری بجوید تا از مردگان جامعه نباشد گفت: این امر بیان‌گر این خواهد بود که در هیچ دوره‌ای نباید این وظیفه مهم فراموش شود.

حجت الاسلام رییسی خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی هر کسی که مسؤول است باید در معرض نقدهای منصفانه قرار بگیرد که این برای اصلاح جامعه احسن و نیکو است.

وی با بیان این که ما باید در جامعه موانع پیشرفت این فریضه الهی را پیدا کنیم و به دنبال آن باشیم تأکید کرد: مسئولین باید به این نکات توجه داشته باشند و درصدد رفع آن ها برآیند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: مسؤولان کشور برای قانونی کردن امر به معروف و نهی از منکر در کشور برنامه ریزی صحیحی داشته باشند تا کشور آسیب های جدی نبیند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز بیداری اسلامی در کشورها را محصول امر به معروف و نهی از منکر باید دانست و در این جهت در ابعاد مختلف به عمق بالای خود خواهد رسید./957/پ202/ص

 

ارسال نظرات