۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۴۷۱۰۷
نماینده آیت الله سیستانی خبر داد؛

ارسال کمک های بشردوستانه از سوی مراجع تقلید نجف به آوارگان سوری

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی از دغدغه و نگرانی مراجع تقلید نسبت به وضعیت معیشیتی پناهندگان سوری خبر داد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد بر لزوم فراهم کردن نیازهای ضروری پناهندگان سوری تاکید کرد و گفت: مراجع تقلید دغدغه فراوانی نسبت به آوارگان سوری دارند و با توجه به فرارسیدن فصل زمستان بر لزوم فراهم آوردن نیازهای ضروری آنان تاکید می کنند. خبرهای رسیده نشان می دهد که برادران پناهنده سوری به دلیل اوضاع کشورشان در وضعیت خوبی قرار ندارند و مراجع تقلید بر همین اساس به ارسال مواد ضروری برای این افراد می پردازند.

 

وی افزود: در سریعترین زمان ممکن به استان دیالی سفر خواهیم کرد تا کمک های اهدایی مراجع تقلید را با هماهنگی شورای این استان در اختیار پناهندگان سوری قرار دهیم.

 

حجت الاسلام صافی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به هدف قرار گرفتن زائران حسینی توسط تروریست ها هشدار داد و تصریح کرد: دشمنان امام حسین(ع) همچنان زائران و شهروندان و هیأت های حسینی را در تیررس قرار داده اند و نیروهای امنیتی باید در آمادگی کاملی قرار گیرند خصوصا این که تجربه ثابت کرده است که اماکنی که مومنان در آنها حضور گسترده ای دارند مورد هدف تروریستی قرار می گیرند.

 

خطیب جمعه شهر کربلا اظهار داشت: مسؤولان هیأت های حسینی نیز باید همکاری لازم با دستگاه های امنیتی جهت حفظ امنیت را داشته باشند و زمینه های خدمت به این نیروها برای محافظت از جان عزادران حسینی را فراهم سازند.

 

وی با اشاره به گسترش تهاجم فرهنگی غرب به عراق، خاطر نشان ساخت: خانواده ها و مسؤولان تربیتی کشور در پرتو ورود فرهنگ هایی که کاملا با فرهنگ کشور مغایرت دارند، موظفند به مسأله تربیت فرزندان و دانش آموزان توجه داشته باشند.

 

نماینده آیت الله سیستانی تاکید کرد: ایجاد ارتباط با جهانیان به معنای پذیرش کامل فرهنگ های آنان نیست و باید ضوابطی برای این امر قرار داد، سازمان های ذیربط باید وظیفه جداسازی این فرهنگ ها و ارائه فرهنگ اصیل به شهروندان را به خوبی انجام دهند./980/ب901/د

ارسال نظرات