۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۴۷۰۷۱
آیت الله طبرسی:

مراسم عزاداری با رعایت اصول دینی برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت برگزاری عزاداری های ماه محرم با رعایت اصول دینی و شرعی تأکید کرد و گفت: مراسم عزاداری سالار شهیدان باید هسمو با موازین دینی و کاملاً شرعی برگزار و از هر گونه انحراف و سلیقه ای رفتار کردن در این مراسم ها پرهیز شود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن هفته امر به معروف و نهی از منکر به اهمیت این فریضه دینی در اسلام اشاره کرد و گفت: امام حسینی (ع) برای یک معروف قیام کرد.

 

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر تا قیامت ادامه خواهد داشت، افزود: نهادینه کردن این فریضه مهم دینی می تواند جامعه را در برابر هرگونه انحراف و کژی مصون بدارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران یکی از راه‌‌های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و اظهار داشت: اگر در جامعه ما این فریضه مهم اسلامی به خوبی احیا شود به یقین ناهنجاری‌های اجتماعی و بسیاری از بد اخلاقی ها در جامعه کاهش خواهد یافت.

 

وی با مهم ارزیابی کردن مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: این فریضه مهم الهی همواره مورد تأکید دین مبین اسلام و ائمه معصومین(ع) بوده است.

 

امام جمعه ساری بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه والایی در ادبیات دینی دارد و در روایات اسلامی تأکید شده که اگر این فریضه الهی اجرایی شود سایر احکام الهی هم اجرا خواهد شد.

 

آیت الله طبرسی اجرای صحیح و با قوت امر به معروف و نهی از منکر را زمینه‌ساز سلامت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می تواند مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان در عرصه فرهنگی شود، از این رو باید سازوکارهای لازم جهت نهادینه کردن این فرهنگ اسلامی در جامعه فراهم شود.   

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری موفق رزمایش آسمان ولایت چهار در کشور، تصریح کرد: برگزاری این رزمایش ها نشان می دهد نظام اسلامی در عرصه نظامی توان بالایی دارد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که اسلام با کسی سر جنگ و دعوا ندارد، خاطرنشان کرد: اسلام جنگ اقتصادی و مرزگشایی با مقاومت را حرام می‌داند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس نشان داد که جنگ طلب نیست، ادامه داد: اما دشمنان باید بدانند که ایران اسلامی در برابر ظلم مقاومت می کنند.

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن هفته بسیج اشاره کرد و با بیان این که همان طور که امام راحل فرمودند بسیج لشگر مخلص خدا است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز برای بسیجیان، مدافعان اسلام و عاملان بیداری اسلامی که تحول می‌آفرینند ارزش بسیاری قائل هستند.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت شدید حمله دوباره رژیم صهیونیستی به غزه این حمله وحشیانه را با چراغ سبز رییس جمهور آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: ملت مقاوم فلسطین بیش از 60 سال است که نشان دادند در برابر ظلم آشکار سلطه گران عالم تسلیم نخواهند شد.

 

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت برگزاری عزاداری های ماه محرم با رعایت اصول دینی و شرعی تأکید کرد و گفت: مراسم عزاداری سالار شهیدان باید هسمو با موازین دینی و کاملاً شرعی برگزار شود و از هر گونه انحراف و سلیقه ای رفتار کردن در این مراسم ها پرهیز شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران حرمت عزاداری امام حسین(ع) را در رعایت عفاف و حجاب دانست و تصریح کرد: آرایش‌هایی که برخی بانوان در ایام عزاداری امام حسین دارند و برای تماشای هیأت ‌های عزاداری در خیابان‌ها حضور می‌یابند دل حضرت زهرا (ع) را به درد می‌آورد.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که قمه زنی حرکتی بسیار زشت و به دور از موازین دینی است، خاطرنشان کرد:  قمه‌زنی در ایام عاشورا از «ارتودوکس» قفقاز آمده است و در مراودات این کار در کشور ریشه دارد./950/پ202/ج

ارسال نظرات