۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۴۶۷۹۵

خوزستان میزبان ضریح جدید امام حسین می‎شود

خبرگزاری رسا ـ ضریح جدید حضرت امام حسین(ع) که در استان قم از آن پرده برداری شد، سیزدهم آذر وارد استان خوزستان خواهد شد.
ضريح جديد حرم امام حسين (ع) نشست هماهنگي ستاد استقبال ضريح امام حسين نشست هماهنگي ستاد استقبال ضريح امام حسين

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست هماهنگی ستاد استقبال از ضریح جدید اباعبدالله الحسین(ع) عصر روز گذشته در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

 

در بخش نخست این نشست وحیدی، مشاور ارشد استاندار خوزستان اظهار داشت: انتقال ضریح امام حسین(ع) از استان قم به خوزستان نعمتی بسیار بزرگ برای مردم این استان است که باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

 

وحیدی با بیان این که مسؤولیت ستاد استقبال از ضریح جدید امام حسین(ع) در شهرستان ها بر عهده فرمانداران و ائمه جمعه است اظهار داشت: در شهرهای اندیمشک، دزفول، شوشتر، اهواز، خرمشهر و آبادان همه مسؤولان باید در انجام جلسات برنامه ریزی جهت استقبال باشکوه از ضریح امام حسین(ع) تلاش کنند.

 

مشاور ارشد استاندار خوزستان با تأکید بر این که ورود ضریح جدید امام حسین(ع) دارای نعمت های معنوی برای استان است ابراز داشت: مسؤولان اجرایی و فرهنگی استان خوزستان باید از این فرصت طلایی به شکل مطلوبی استفاده کنند؛ چراکه ورود ضریح آقا امام حسین(ع) به خوزستان دارای برکات فراوانی که نباید به سادگی آن را از دست داد.

 

وحیدی بر انجام برنامه ریزی های دقیق و منظم جهت برگزاری آیین استقبال از ضریح امام حسین(ع) در استان خوزستان تأکید کرد و گفت: همه مسؤولان شهرستان ها جهت انجام برنامه ریزی ها و انعکاس خبری باید با استانداری خوزستان هماهنگ باشند؛ چراکه مسؤولان بلند پایه استانی می خواهند آیین استقبال از ضریح حضرت اباعبدالله(ع) در استان با شکوه و عظمت خاصی برگزار شود.

 

در بخش دیگری از این نشست نصرت الله لطفی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به مراحل ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) اظهار داشت: کار ساخت ضریح امام حسین(ع) از سال 1384 آغاز و در سال 1391 پایان یافت.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تأکید بر این که کار ساخت این ضریح کاملا توسط هنرمندان ایرانی انجام شده است خاطرنشان کرد: طراحی این ضریح توسط هنرمند بزرگ ایرانی استاد فرشچیان طراح ضریح امام رضا(ع) و صاحب تابلوی عصر عاشورا انجام شده است.

 

لطفی تصریح کرد: درخواست های مکرری از 31 استان کشور جهت حضور ضریح جدید امام حسین(ع) داشته ایم اما طبق برنامه ریزی ها و نشست های مسؤولان مربوطه مقرر شد که این ضریح در 5 استان قم، تهران، اراک، خرم آباد و خوزستان حضور پیدا کند.

 

وی با بیان این که عملیات انتقال این ظریح مبارک از دهه دوم محرم الحرام از استان قم آغاز خواهد شد، به مسیرهای انتقال این ضریح اشاره و خاطرنشان کرد: مسیر انتقال این ضریح از قم به تهران، ساوه، اراک، بروجرد، خرم آباد، اندیمشک، دزفول، شوشتر، اهواز، خرمشهر و آبادان است که امیدواریم مردم این شهرها استقبال باشکوهی از ضریح متبرک امام حسین(ع) داشته باشند.

 

در بخش پایانی این نشست حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای، عضو و سخنگوی هیأت امنای ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) تأکید کرد: برای ساخت این ضریح هنرمندان پرشماری مشارکت داشته اند که حضور این عزیزان در این طرح بزرگ و معنوی بی سابقه بوده است.

 

حجت الاسلام تکیه ای در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که این ضریح 12 تنی تا ظهور حضرت مهدی(عج) هدیه ای از جانب شیعیان ایران اسلامی به یادگار بماند.

 

گفتنی است، ضریح جدید امام حسین(ع) در استان قم با حضور مراجع تقلید و مسؤولان کشوری پرده برداری شد که مردم این استان استقبال باشکوهی از این ضریح زیبا داشتند.

 

قابل ذکر است چوب‌های سازه از جنس چوب ساج و کمپاس به وزن 5 هزار و 350 کیلوگرم، فلز نقره در قالب صفحات قلمزنی شده و گوی و ماسوره به وزن 4 هزار و 600 کیلوگرم استفاده شده است.

 

وزن طلای به کار رفته در این ضریح مطهر 118 کیلو و 650 گرم است که در مجموع وزن تمام شده کل ضریح مطهر بالغ بر 12 هزار کیلوگرم و جنس سازه اصلی که پذیرای قطعات نقره و طلا می باشد از چوب ساج است.

 

همچنین ضخامت ورق‌های نقره و طلای به کار رفته را بین 3 تا 4 میلیمتر است که کل نقره مصرفی در ورق‌های قلمزنی شده به استثنای گوی و ماسوره 1800 کیلوگرم و طلای به کار رفته در این ضریح به 118 کیلو و 650 گرم رسیده است.

 

‌بر اساس گزارش های مدیران پروژه ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) هزینه مصرفی این ضریح زیبا بالغ بر 14 میلیارد تومان است که صرف اجرای این پروژه شده است و از این مبلغ 5 میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی در قالب طلا و جواهرات توسط مردم از سرتاسر ایران و جهان اهدا شده است.

 

نگاشته شدن شعر سید رضی در مدح سیدالشهدا(ع) به زبان عربی، ذکر اسماء جلاله، ذکر اسامی 14 معصوم و حضرت علی اکبر و علی اصغر(ع) و همچنین فرازی از زیارت‌هایِ مناسبتیِ امام حسین(ع) و 12 فراز از سلام‌های منتخب زیارت ناحیه مقدسه از دیگر ویژگی‌های ضریح امام حسین(ع) ساخته شده توسط هنرمندان قمی است./9461/پ202/س

ارسال نظرات